-Ο Νίκος Τσιλογεώργης, πρόεδρος της Θασιακής Ένωσης Καβάλας, δήλωσε ικανοποιημένος για την επαναλειτουργία της πορθμειακής γραμμής Καβάλα-Πρίνος με ένα δρομολόγιο καθημερινά (πλην του Σαββατοκύριακου) κι αυτό επιδοτούμενο!

-Οι ναυτιλιακές εταιρείες δέχτηκαν να λειτουργήσουν τη γραμμή, επειδή η κυβέρνηση ικανοποίησε το αίτημα των μεσολαβητών πολιτικών προσώπων, να επιδοτήσει τη γραμμή για όσο καιρό διαρκούν τα περιοριστικά μέτρα στην μετακίνηση των επιβατών, λόγω της πανδημίας covid-19!

-Οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν εντάχθηκαν, αν δεν κάνω λάθος, στο καθεστώς οικονομικής ενίσχυσης των χερσαίων μεταφορών (ΚΤΕΛ Υπεραστικών και Αστικών Γραμμών), λόγω μείωσης της επιβατικής κίνησης και απώλειας εσόδων, που προκάλεσαν τα περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία.

-Ορθώς, ή λανθασμένα; Ορθώς. Γιατί, καρντάσια, δεν είναι το ίδιο πράγμα αν κάποιος συμπολίτης, δεν μπορεί να μετακινηθεί από το σπίτι στο χώρο εργασίας, ή από την Καβάλα προς τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, επειδή οι διοικήσεις των ΚΤΕΛ, του Αστικού και του Υπεραστικού αντίστοιχα, αποφάσισαν να μειώσουν, ή να καταργήσουν, τα δρομολόγια σε συγκεκριμένες γραμμές με χαμηλή επιβατική κίνηση.

-Η σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα, είναι ζωτικής σημασίας για τους κατοίκους των νησιών και ιδιαίτερα των ακριτικών. Δεν γίνεται να αποκόψεις ένα νησί από την ηπειρωτική χώρα, επειδή μειώθηκε, ή σταμάτησε, η επιβατική κίνηση. Η θαλάσσια συγκοινωνία, επομένως, είναι αναγκαία.

-Τι θα γίνει με τις μικρές πληρότητες των πλοίων; Και τη «ζημία» των ναυτιλιακών εταιρειών; Τι προβλέπει ο νόμος για τις έκτακτες περιπτώσεις; Η θαλάσσια συγκοινωνία διακόπτεται μόνο όταν υπάρχουν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, που είναι επικίνδυνες για τη ναυσιπλοΐα. Αναφέρει, μήπως, ο νόμος, ότι με απόφαση πλοιοκτήτη διακόπτονται τα δρομολόγια, λόγω μείωσης της επιβατικής κίνησης σε μία γραμμή;

-Η επιδότηση αφορά τη συμμετοχή του κράτους στη λειτουργία μιας γραμμής που θεωρείται άγονη. Ένα νησί το οποίο δεν βρίσκεται στα (θαλάσσια) σύνορα, απέχει 18 ναυτικά μίλια από την πρωτεύουσα Νομού, ενώ συνδέεται με το ηπειρωτικό τμήμα και με δεύτερο πορθμείο που βρίσκεται στα 6 ναυτικά μίλια, δεν μπορεί να θεωρηθεί πως είναι «άγονη γραμμή».

-Έπρεπε, επομένως, οι γραμμές Καβάλα-Πρίνος και Κεραμωτή-Λιμένας, να παραμείνουν «ανοιχτές», έστω με λιγότερα δρομολόγια, στην περίοδο των περιοριστικών μέτρων. Αν οι ναυτιλιακές εταιρείες κόψουν λιγότερα εισιτήρια, μπορούν με πραγματικά στοιχεία, να πάνε παρέα με τους βουλευτές στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και να διαπραγματευτούν μία αποζημίωση, για την απώλεια εσόδων λόγω των μέτρων που πήρε η κυβέρνηση για την πανδημία.

-Γιατί, καρντάσια, οι επιχειρήσεις να παίρνουν την επιστρεπτέα επιχορήγηση και οι πλοιοκτήτες μη επιστρεπτέα επιδότηση;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ