Θα συμφωνήσουμε με την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός λιμανιού στην ιχθυόσκαλα Καβάλας. Το έργο αυτό έπρεπε να είναι πρώτη προτεραιότητα για την τοπική κοινωνία. Ήδη, από τον Δεκέμβριο του 2018, δηλαδή πριν από έξι (6) έτη, εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, η μελέτη του έργου: «Επέκταση κρηπιδωμάτων και προσήνεμου μόλου, καθώς και δίκτυα Η/Μ (ηλεκτρομηχανολογικά) στην χερσαία ζώνη της ιχθυόσκαλας, στον κεντρικό λιμένα Καβάλας», με προϋπολογισμό 300.000 ευρώ. Συντάχθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου του έργου και απέμενε η έγκριση προγραμματικής σύμβασης με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.

Έξι έτη μετά, την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024, ο περιφερειάρχης, Χριστόδουλος Τοψίδης, επισκέφθηκε την ιχθυόσκαλα και μετά από την επίσκεψη, ανακοίνωσε ότι θα γίνει νέα μελέτη προϋπολογισμού 467.000 ευρώ! Τίθεται το ερώτημα, επομένως, γιατί δεν εγκρίθηκε η προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ώστε να αρχίσει το έργο. Και σήμερα, να λειτουργούσε το λιμάνι στην ιχθυόσκαλα ως το μεγαλύτερο καταφύγιο (επαγγελματικών) αλιευτικών σκαφών στο βόρειο Αιγαίο! Γιατί υπήρξε αυτή η αδράνεια; Επίσης, αφού συντάχθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης, γιατί δεν προχωράμε στην δημοπράτηση και την κατασκευή του έργου; Παρά θα γίνει νέα μελέτη, με υψηλότερο, μάλιστα, προϋπολογισμό. Που βρίσκονται τα τεύχη δημοπράτησης και ποιος τα έχει «φυλαγμένα»;

Επ’ ευκαιρία, θέλουμε να θίξουμε ένα εξίσου σοβαρό ζήτημα, το οποίο είναι «αλληλένδετο» με την υλοποίηση του έργου στην ιχθυόσκαλα. Αφορά στην μετεγκατάσταση του κέντρου διανομής της εταιρείας ΑΓΕΤ Ηρακλής, που βρίσκεται στην περιοχή της ιχθυόσκαλας (οδός Νηλέως). Το κέντρο διανομής προμηθεύεται τσιμέντο από τα εργοστάσια παραγωγής της ΑΓΕΤ Ηρακλής, το οποίο έρχεται με πλοία στην Καβάλα. Τα πλοία αυτά προσεγγίζουν στον προσήνεμο μόλο της ιχθυόσκαλας για να εκφορτώσουν το χύδην φορτίο τους. Το χύδην τσιμέντο μεταφέρεται μέσω αγωγού στις αποθήκες (σιλό) της χερσαίας εγκατάστασης της εταιρείας. Εκεί, είτε γίνεται σάκευση και παλετοποίηση, είτε τοποθετείται στα σιλοφόρα φορτηγά, για να πωληθεί στους πελάτες της εταιρείας.

Θεωρούμε ότι, το έργο της αναβάθμισης του λιμανιού της ιχθυόσκαλας, είναι η ευκαιρία να μεταφερθεί η δραστηριότητα της τσιμεντοβιομηχανίας στο εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος Β». Αναφέραμε παραπάνω, ότι η ιχθυόσκαλα μπορεί να γίνει ένα μεγάλο καταφύγιο αλιευτικών σκαφών και «ορμητήριο» τους στο βόρειο Αιγαίο! Κάτι τέτοιο, θα δώσει μεγάλη ώθηση και στην ιχθυόσκαλα, που είναι από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα. Έτσι, η Καβάλα θα έχει τρία σημαντικά λιμάνια κατά μήκος του παραλιακού μετώπου της, ένα επιβατικό-τουριστικό («απόστολος Παύλος»), ένα εμπορικό («Φίλιππος Β») και ένα αλιευτικό!

Η μετεγκατάσταση του κέντρου διανομής τσιμέντου στο λιμάνι «Φίλιππος Β», πιστεύουμε ότι θα εξυπηρετήσει καλύτερα την ΑΓΕΤ Ηρακλής. Τα πλοία της θα μεταφέρουν το χύδην φορτίο μέχρι το κρηπίδωμα, όπου θα βρίσκονται τα σιλό (αποθήκες), η μονάδα ενσάκισης και τα σιλοφόρα φορτηγά, τα οποία θα σταματήσουν να κινούνται μέσα στον αστικό ιστό της πόλης και θα έχουν απευθείας πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού και μελλοντικά… στον σιδηρόδρομο που θα συνδεθεί με το λιμάνι «Φίλιππος Β». Αντιλαμβανόμαστε ότι είναι μία σημαντική οικονομική δαπάνη για την εταιρεία, η μετεγκατάσταση του κέντρου διανομής, αλλά θα πρέπει να συμβάλλει στο καλό της Καβάλας. Και το καλό για την πόλη είναι, να γίνει το αλιευτικό καταφύγιο στην ιχθυόσκαλα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ