-Τρεις ώρες(!) ενημέρωναν τους τοπικούς άρχοντες, οι εκπρόσωποι της εταιρείας EnEarth, θυγατρικής της Energean, για το μεγάλο έργο στον κόλπο της Καβάλας, το μεγαλύτερο μετά από την πρώτη εξόρυξη πετρελαίου, της αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα σε εξαντλημένο κοίτασμα πετρελαίου στον «Πρίνο». Το έργο είναι προϋπολογισμού 150 εκατομμυρίων ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

-Σκοπός του έργου, είναι η αποθήκευση των ρύπων των βιομηχανιών, δηλαδή του διοξειδίου του άνθρακα, σε ένα πεδίο του «Πρίνου» που δεν παράγει, πλέον, πετρέλαιο. Είναι η πρώτη «αποθήκη» διοξειδίου του άνθρακα, που θα αδειοδοτηθεί (περιβαλλοντικά) στην Ελλάδα.

-Δυστυχώς, δεν έχει την ίδια θετική εξέλιξη το άλλο μεγάλο έργο στον κόλπο της Καβάλας, το οποίο αφορά στην αποθήκευση φυσικού αερίου στο εξαντλημένο πεδίο «Νότια Καβάλα». Με το έργο αυτό, επίσης, η Ελλάδα θα αποκτήσει την πρώτη υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου, η οποία μαζί με την μονάδα στην Ρεβυθούσα, που είναι υπέργεια, θα θωρακίσουν την χώρα ενεργειακά. «Λόγω της γεωλογίας, του μεγέθους, της εγγύτητας προς τον αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου, της υπάρχουσας υποδομής και της μοναδικότητάς του στην Ελλάδα, το εξαντλημένο κοίτασμα φυσικού αερίου «Νότιας Καβάλας» θεωρείται ιδανικό για μετατροπή σε εγκατάσταση αποθήκευσης φυσικού αερίου», αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ και προσθέτει: «Η ΥΑΦΑ (Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου) «Νότιας Καβάλας» θα αποτελέσει μία ενεργειακή υποδομή, που θα ενισχύσει την ασφάλεια εφοδιασμού της εγχώριας αγοράς. Σε περιπτώσεις κρίσης εφοδιασμού, η Υ.Α.Φ.Α. θα είναι σε θέση να αντισταθμίσει τυχόν ελλείψεις στην ομαλή παροχή φυσικού αερίου σε ανταγωνιστικές τιμές, καθώς μπορεί να εκμεταλλευθεί ιδανικά τις εποχικές διαφορές τιμών προμήθειας φυσικού αερίου».

-Και καταλήγει: «Το έργο της Υ.Α.Φ.Α. «Νότιας Καβάλας» έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο έργων κοινού ενδιαφέροντος (PCI), που εγκρίθηκε το 2017 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η ένταξη έργων σε καθεστώς PCI, παρέχει δυνατότητα επιχορήγησης των κεφαλαιουχικών δαπανών, καθώς και ταχεία διαδικασία αδειοδοτήσεων». Πέρασαν 7 χρόνια, αλλά το έργο αυτό δεν αδειοδοτήθηκε! Γιατί είναι στα «αζήτητα», καρντάσια του ΤΑΙΠΕΔ; Η Καβάλα χρειάζεται μία τέτοια επένδυση.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Η καβαλα δεν χρειαζεται την επενδυση. Καμμια διαρροη υπογεια η απο πλοιο θα κατεστρεφε το ‘τουριστικο προιον’ δηλαδη τα AirBNB.

    Θελεις φθηνο φ αεριο; Με μηδενικο κοστος αποθηκευσης; Το Ρωσικο φτανει στο Σιδηροκαστρο.
    Σε σημειο που τους τελευταιους μηνες τα πλοια δεν πιανουν πια Ελλαδα γιατι απο ρωσικο χτυπαει ολα τα αλλα.

    Το εργοστασιο ΗΕ της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ φτιαχτηκε ΚΟΜΟΤΗΝΗ για να ναι κοντα στον αλλον αγωγο τον ΤΑΠ αλλα και δε ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ

    Οταν εχεις αυτες τις ευκολιες γιατι να πληρωνεις δισ η εκατονταδες εκ. για να αποθηκευσεις αεριο;
    Για να το στελνεισ Αλεξ/πολη πρωτα , μετα αντι να το χρησιμοποιησεις στη ΚΟΜΟΤΗΝΗ το στελνεις με τον αγωγο Καβαλα μετα σε πλοιο η αγωγο στο υπογειο (δεν υπαρχει δυνατοτητα τετοια) και μετα ΘΑΣΟ-ΚΑΒΑΛΑ-ΚΟΜΟΤΗΝΗ; Δεν ειναι η διαδρομη ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ-ΚΟΜΟΤΗΝΗ πιο συντομη

    Θα ναι σαν τον Βεγγο που τρεχει/ετρεχε κανοντας γυρους και δεν πηγαινει πουθενα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ