- Βιάστηκε ο Βαγγέλης Παππάς να βγάλει συμπέρασμα και ανακοίνωση, σχετικά με την εφαρμογή της κυκλοφοριακής ρύθμισης στο τμήμα της οδού Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, το οποίο μονοδρομήθηκε μετά τη ζημιά που υπέστη το κατάστρωμα της γέφυρας που αποτελούσε το ρεύμα εξόδου προς την ανατολική πλευρά της Καβάλας. Τον κατανοούμε, διότι το άγχος για το αποτέλεσμα των ερχόμενων δημοτικών εκλογών, είναι μεγάλο για όλους τους υποψήφιους.
- Προφανώς «πανηγυρίζει» για την αμφιδρόμηση του παλιού τμήματος της οδού Αμερικανικού Σταυρού, το οποίο ήταν το ρεύμα εισόδου προς το κέντρο της πόλης. Ο λόγος που η δημοτική αρχή του Δήμου Καβάλας, δεν επέλεξε από την αρχή, δηλαδή από τον περασμένο Νοέμβριο, τη συγκεκριμένη λύση, δεν είναι από (πολιτικό) καπρίτσιο, ή επειδή ήθελε να κάνει «καψόνι» στους οδηγούς, αλλά διότι δεν γνώριζε πόσο σύντομα θα γίνει η διαδικασία για την αποκατάσταση της ζημιάς στη γέφυρα.
- Ενώ έπρεπε η διαδικασία αυτή να γίνει fast track, όπως λένε οι πολιτικοί για τις επενδύσεις, όλοι οι εμπλεκόμενοι έδειξαν τα γρήγορα αντανακλαστικά τους σε ένα πράγμα. Πώς να μεταφέρουν την ευθύνη και την αρμοδιότητα σε κάποιον άλλο και ειδικότερα στον Δήμο Καβάλας.
- Ο Δήμος Καβάλας αναγκάστηκε να «αμυνθεί» και με αδιαμφισβήτητα νομικά επιχειρήματα, απέδειξε πως η γέφυρα βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλεως, σε ζώνη αιγιαλού και είναι τμήμα εθνικού οδικού δικτύου Νο2. Από κει και πέρα, έκανε το αυτονόητο. Ψήφισε στο δημοτικό συμβούλιο μία προσωρινή κυκλοφοριακή ρύθμιση, ώστε να λειτουργήσει η πόλη έως ότου αποκατασταθεί το πρόβλημα.
- Η ρύθμιση αυτή δεν άρεσε στον Βαγγέλη Παππά και σε άλλους, αλλά για τη μη τήρηση της ειδικής σήμανσης, δεν ευθύνεται ο Δήμος Καβάλας. Στο μεσοδιάστημα, ωστόσο, η Τεχνική Υπηρεσία συνέχισε να επεξεργάζεται διάφορα «σενάρια» ενόψει του καλοκαιριού και αντιλαμβανόμενη ότι η διαδικασία αποκατάστασης του προβλήματος στη γέφυρα προχωράει με μη ικανοποιητικό ρυθμό.
- Θα μπορούσε από την επόμενη ημέρα που υποχώρησε τμήμα του καταστρώματος της γέφυρας, να τοποθετήσει φωτεινούς σηματοδότες στο παλιό τμήμα του δρόμου μπροστά από το παλιό νοσοκομείο και να «επιτρέψει» τη διπλή κατεύθυνση, ή να καταργήσει το πεζοδρόμιο και να κατασκευάσει μεταλλικό πρόβολο προς την πλευρά της θάλασσας, ή να γκρεμίσει το τοιχίο της περίφραξης του νοσοκομείου και να διαπλατύνει το οδόστρωμα, όπως προτάθηκε από τους «μηχανικούς» και συγκοινωνιολόγους» της πόλης. Έτσι, θα απέφευγε την καθημερινή γκρίνια και την κριτική.
- Στις καταστάσεις κρίσεων, όμως, απαιτείται νηφαλιότητα, υπευθυνότητα και σοβαρότητα. Με τον τρόπο αυτό προσπάθησε, στους πέντε αυτούς μήνες, η δημοτική αρχή να διαχειριστεί την κρίση. Και με πρώτο μέλημα, η λύση που θα επιλεγεί να είναι τεχνικά υλοποιήσιμη και ασφαλής για τους χρήστες του δρόμου. Διότι, εάν εφάρμοζε την αμφιδρόμηση, χωρίς να μελετήσει όλες τις παραμέτρους και συνέβαινε ένα τροχαίο δυστύχημα, σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο θα καλούνταν να απολογηθεί ενώπιον του δικαστηρίου, για την απόφαση που πήρε.
- Για να καταλήξει στην προσωρινή, επίσης, λύση της αμφιδρόμησης του επίμαχου τμήματος μπροστά στο παλιό νοσοκομείο, σημαίνει πως επιλύθηκαν τα τεχνικά ζητήματα και διασφαλίστηκε ο όρος της ασφάλειας των χρηστών (οδηγών και πεζών).
- Επίσης, η δημοτική αρχή του Δήμου Καβάλας διαπίστωσε πως η διαδικασία αποκατάστασης της ζημιάς στη γέφυρα θα διαρκέσει άγνωστο χρονικό διάστημα, αφού το περιφερειακό συμβούλιο θα συζητήσει για την μελέτη στατικής επάρκειας έπειτα από πέντε μήνες! Και η μελέτη στατικής επάρκειας θεωρείται σημαντική τόσο για τη λύση της γέφυρας Bailey, όσο και για την επιλογή της παρέμβασης που θα γίνει (επιδιόρθωση τμήματος που υποχώρησε, ή κατεδάφιση της γέφυρας και διαπλάτυνση του παλιού δρόμου). Έτσι, λοιπόν, έχει η κατάσταση. Κι αν μερικοί επιδιώκουν, πάλι, να την εκμεταλλευτούν πολιτικά, θα κριθούν γι’ αυτό.
Ο Κ-ΤΥΠΟΣ χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη και ταχύτερη περιήγησή σας. Με την πρόσβαση σας στο k-tipos.gr αποδέχεστε την χρήση.OKΠερισσότερα