• Όπως είναι προχειρότητα, από πλευράς της κυβέρνησης και ειδικότερα του Υπουργείου Παιδείας, η αναδιάρθρωση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, άλλο τόσο ανεύθυνη και επικίνδυνη είναι, η οποιαδήποτε παρέμβαση της επόμενης κυβέρνησης της χώρας, με σκοπό να αλλάξει τις πανεπιστημιακές δομές που θέλει να ιδρύσει η σημερινή κεντρική διοίκηση του κράτους.
  • Με τις συνεχείς «μεταρρυθμίσεις», ο χώρος της εκπαίδευσης έχει καταντήσει πεδίο πειραμάτων και συσσώρευσης προβλημάτων. Ακούσαμε, σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό, στενό συνεργάτη του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, να δηλώνει ότι εφόσον γίνει κυβέρνηση η Ν.Δ., το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, θα αναβαθμιστεί σε αυτόνομο πανεπιστημιακό ίδρυμα.
  • Η Ν.Δ. είχε την ευκαιρία (και τη δυνατότητα) να προχωρήσει στην πανεπιστημιοποίηση των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, ωστόσο η βασική προτεραιότητά της, ήταν η τροποποίηση του Συντάγματος και η ίδρυση ιδιωτικών ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτός είναι ο στόχος και του Κυριάκου Μητσοτάκη, αν και εφόσον γίνει πρωθυπουργός. Θεωρούμε, επομένως, τη δήλωση του στενού συνεργάτη του ως προεκλογικό πυροτέχνημα, για να κερδίσει τη συμπάθεια εκείνων που βλέπουν με επιφύλαξη το εγχείρημα της ίδρυσης του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, με τη συμμετοχή του Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.
  • Για να λειτουργήσει το Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης ως αυτόνομο πανεπιστημιακό ίδρυμα, απαιτείται γενναία ενίσχυση της χρηματοδότησης, η οποία τα προηγούμενα έτη έχει μειωθεί δραστικά. Οι κυβερνήσεις από την μεταπολίτευση έως και σήμερα ίδρυαν νέα ιδρύματα, σχολές και τμήματα, αλλά είχαν καθηλωμένο (σε χαμηλό επίπεδο) το ποσοστό χρηματοδότησης του ελληνικού συστήματος εκπαίδευσης.
  • Ενώ τα ελληνικά πανεπιστήμια και τεχνολογικά εκπαιδευτικά ιδρύματα διαθέτουν εξαιρετικούς καθηγητές και φοιτητές, δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα διεθνή ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, διότι υπολείπονται στον εξοπλισμό, στα μέσα και στους πόρους.
  • Για να φέρουμε ένα απλό παράδειγμα, το οποίο είναι ενδεικτικό της μεγάλης διαφοράς που υπάρχει. Ιδιωτικό πανεπιστήμιο της Κύπρου, το οποίο προβάλλει στην Ελλάδα τα προγράμματα σπουδών που παρέχει, για να προσελκύσει νέους φοιτητές, περιλαμβάνει στο «πακέτο» και τη διαμονή στις εγκαταστάσεις του. Μπορεί, άραγε, το Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης να απευθυνθεί σε Κυπρίους, ή άλλης εθνικότητας, μελλοντικούς φοιτητές, προσφέροντας τους, εκτός από υψηλού επιπέδου προγράμματα σπουδών, δωρεάν στέγαση και σίτιση στις εγκαταστάσεις του;
  • Τη Δευτέρα που πέρασε, ο πρύτανης του Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης συναντήθηκε με τη δήμαρχο Καβάλας, για να συζητήσουν περί της έλλειψης σπουδαστικής στέγης στην πόλη της Καβάλας! Ας υποθέσουμε, λοιπόν, ότι το Τ.Ε.Ι. Α.Μ.-Θ. γίνεται αυτόνομο πανεπιστημιακό ίδρυμα, θα λυθεί αυτομάτως και το ζήτημα της στέγασης των φοιτητών; Να γιατί, ο χώρος της εκπαίδευσης στην Ελλάδα αντιμετωπίζεται με μεγάλη προχειρότητα από τα κόμματα και τους πολιτικούς.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ