- Από τη λογική του ενός Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος σε κάθε Περιφέρεια της χώρας, η σημερινή κυβέρνηση σχεδιάζει να περάσει στη λογική του ενός ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε κάθε Περιφέρεια. Οι κυβερνώντες και συγκεκριμένα ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, που επισκέφτηκε το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, δεν λαμβάνουν υπόψη την αξιολόγηση των ελληνικών ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και προχωρούν στην ενσωμάτωση των Τ.Ε.Ι. με Πανεπιστήμια και σε τοπικό επίπεδο, του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
- Το δυστύχημα είναι, ότι ο σχεδιασμός αυτός στηρίζεται και από τη διοίκηση του Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, που έχει βάλει το ζήτημα στην πρώτη θέση της ατζέντας της ενημέρωσης που έγινε στον υπουργό. Θεωρούμε πως η συζήτηση περί ενσωμάτωσης του Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, δεν προέκυψε τυχαία. Από την πλευρά της κυβέρνησης, είναι προφανές ότι αντιμετωπίζει την κατάσταση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση λογιστικά, όπως και στον τομέα των δημοσιονομικών του κράτους. Λόγω των περιορισμένων πόρων και της αδυναμίας να χρηματοδοτήσει τις ανάγκες τόσων ιδρυμάτων, σχολών και τμημάτων, που ιδρύθηκαν την εποχή των «παχιών αγελάδων» και για την εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπιμοτήτων, όπως ανέφερε ο υπουργός Παιδείας, με τις «συμπτύξεις» θα καταφέρει να μειώσει τα μερίδια από την πίτα. Έτσι, τουλάχιστον, νομίζει, γιατί καταργώντας ιδρύματα, όπως το Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, τα οποία έχουν αξιολογηθεί πολύ ψηλά και δείχνουν μία δυναμική, θα πλήξει την έρευνα και την οικονομία.
- Πως είναι δυνατόν να «ενσωματωθεί» ένα ίδρυμα, το οποίο συνεργάζεται με το CERN, διαθέτει εξοπλισμό αξίας έντεκα εκατομμυρίων ευρώ, υψηλού επιπέδου μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, ένα Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας, διακρίνεται σε διεθνείς διαγωνισμούς, είναι ελκυστικό στους καθηγητές και στους φοιτητές ξένων ιδρυμάτων (πρόγραμμα Erasmus) κ.λπ.; Ένα τέτοιο ίδρυμα, φίλτατε υπουργέ Παιδείας, δεν ενσωματώνεται σε άλλο, αλλά επιβραβεύεται με την αναβάθμιση και την αύξηση της χρηματοδότησης.
- Εμείς θα περιμέναμε από τον υπουργό, εκτός από τον θαυμασμό του για το «θαύμα» που γίνεται στο Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, να ανακοινώσει την απόφαση της κυβέρνησης να αναβαθμίσει το ίδρυμα σε Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο ευρωπαϊκού τύπου και ότι θα δοθούν περισσότερα χρήματα, για την ενίσχυση του πολύ σημαντικού έργου που παράγει.
- Όσον αφορά τους διοικούντες το Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, επιδιώκουν την «ενσωμάτωση» στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης για συντεχνιακούς λόγους. Δεν ήταν τυχαίο, που ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι προωθεί νομοσχέδιο για τη ρύθμιση των εργασιακών θεμάτων του εκπαιδευτικού προσωπικού. Δεν είναι μόνο οι σπουδαστές των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων που αισθάνονται «παιδιά ενός κατώτερου Θεού», σε σχέση με τους φοιτητές των πανεπιστημίων, το ίδιο αίσθημα έχουν και οι καθηγητές.
- Εάν, επομένως, ο υπουργός Παιδείας και η κυβέρνηση επιθυμούν να στηρίξουν τα ιδρύματα που παράγουν έργο και έχουν δυναμική, οφείλουν να το δείξουν εμπράκτως. Η άποψη μας είναι, ότι το Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης πρέπει να μετονομαστεί σε Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Α.Μ.-Θ. και να λειτουργήσουν σχολές και τμήματα, που θα συνδέονται με την τοπική αγορά εργασίας, την τοπική οικονομία και την αναπτυξιακή προοπτική της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ. Καθώς και με τον διεθνή ρόλο του ιδρύματος, που «χτίζεται» με πολύ κόπο και προσπάθεια επί σειρά ετών.
Ο Κ-ΤΥΠΟΣ χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη και ταχύτερη περιήγησή σας. Με την πρόσβαση σας στο k-tipos.gr αποδέχεστε την χρήση.OKΠερισσότερα
ΚΩΣΤΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΚΑΙ Η ΚΑΒΑΛΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΟΛΗ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΑΠΟ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙΣ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΟΓΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΕΝΑ ΙΔΡΥΜΑ ΑΠΟ ΤΕΙ ΝΑ ΑΝΑΒΘΜΙΣΤΕΙ ΣΕ ΑΕΙ. ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΟΝΕΙΡΟ ΘΕΡΙΝΗΣ ΝΥΚΤΟΣ.