Η συζήτηση, για την ακρίβεια η διαφωνία σε υψηλό τόνο, για τη χάραξη του επίμαχου τμήματος από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Αγίου Σίλα της Εγνατίας οδού, άφησε σε δεύτερη μοίρα το βασικό θέμα, που ήταν η χορήγηση άδειας, από το δημοτικό συμβούλιο Δήμου Καβάλας προς την Ανώνυμη Εταιρεία «Εγνατία Οδός», για την πραγματοποίηση ερευνητικών γεωτρήσεων στην περιοχή, οι οποίες θα βοηθήσουν στη σύνταξη της γεωλογικής μελέτης του έργου κατασκευής του συνδετήριου τμήματος, που είναι κομμάτι του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας και του μεγάλου διευρωπαϊκού αυτοκινητόδρομου Ε61, που θα συνδέσει το λιμάνι «Φίλιππος Β» με την ευρωπαϊκή ενδοχώρα. Το μόνο που ειπώθηκε για το κύριο θέμα στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016, ήταν, ότι το μήκος της έκτασης που θα γίνουν οι ερευνητικές γεωτρήσεις μειώθηκε, ακόμα περισσότερο, στα επτακόσια μέτρα.
Στη συνεδρίαση παραβρέθηκαν, όπως και στην προηγούμενη στις 3 Οκτωβρίου 2016, κάτοικοι του Σταυρού Αμυγδαλεώνα, οι οποίοι είναι ανένδοτοι στη χάραξη που προτείνει η κατασκευάστρια εταιρεία. Οι εκπρόσωποι της εταιρείας δήλωσαν ότι είναι η πιο βέλτιστη χάραξη, από οικονομοτεχνική άποψη και δεσμεύτηκαν να κάνουν περαιτέρω βελτιώσεις, ώστε να μειωθεί η περιβαλλοντική επίπτωση. Επίσης, κάλεσαν την τοπική κοινωνία και το δημοτικό συμβούλιο, να καταθέσουν οποιοδήποτε περιβαλλοντικό αντισταθμιστικό όφελος, στη διαβούλευση που θα ακολουθήσει, για να ενταχθεί στην μελέτη περιβαλλοντικών όρων του έργου και να πραγματοποιηθεί στην εκτέλεση του έργου.
Επίσης, προσκλήθηκε και κατέθεσε τη θέση του επιστημονικού φορέα που εκπροσωπεί, ο πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας-Τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας, Δημήτρης Κυριαζίδης, ο οποίος είπε, ότι το Τ.Ε.Ε.-Α.Μ. υποστηρίζει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε61, με έντονη θέρμη μάλιστα, γιατί είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για όλη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. «Δώσαμε μεγάλη μάχη, για να ενταχθεί το έργο αυτό στον χωροταξικό σχεδιασμό της Περιφέρειας, αφού αντιδρούσε η Θράκη», πρόσθεσε. Να σημειώσουμε, ότι η κατασκευή του Ε61 αποτελούσε (και αποτελεί) εκ των βασικών σημείων για την ανάδειξη του «αναπτυξιακού διπόλου» Καβάλας-Δράμας, το οποίο ήταν παλιότερα «τρίπολο» με τη συμμετοχή της Ξάνθης. «Θα κάνουμε τις προτάσεις μας ως Τ.Ε.Ε. και είμαι βέβαιος, ότι μπορεί να βελτιωθεί η χάραξη που προτείνεται από την Εγνατία Οδό», ανέφερε.
Συγκινητική ήταν η στιγμή της βράβευσης της παγκόσμιας πρωταθλήτριας στο σκάκι, Σταυρούλας Τσολακίδου, από το δημοτικό συμβούλιο και της ανακήρυξης της ως πρέσβειρας προβολής του Δήμου Καβάλας. Η Στ. Τσολακίδου ευχαρίστησε για την τιμή και υποσχέθηκε ακόμα μεγαλύτερες διακρίσεις στο μέλλον.
Το απόγευμα προηγήθηκε ειδική συνεδρίαση, για την έγκριση του ισολογισμού και των αποτελεσμάτων χρήσης του οικονομικού έτους 2014. Έπειτα από τις τοποθετήσεις των επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, ο ισολογισμός ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία (σ.σ. αρνητικοί ήταν οι: Άρης Βέρρος, Χρήστος Ποτόλιας, ενώ ο Μάκης Παπαδόπουλος ψήφισε «παρών»).
Στη διάρκεια της συζήτησης, επίσης, η δήμαρχος Καβάλας, Δήμητρα Τσανάκα, ανέφερε ότι η διαχείριση των απορριμμάτων δημιουργεί μεγάλη πίεση για την αύξηση των δημοτικών τελών. Ωστόσο, η δημοτική αρχή καταβάλλει μεγάλο αγώνα, για να τηρήσει τη δέσμευση της μείωσης των τελών στις ευπαθείς ομάδες δημοτών. «Παλεύω να μην ανεβάσω τα δημοτικά τέλη και για να έχουμε έσοδα από τον Χ.Υ.Τ.Α. (σ.σ. Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων), ώστε να μην επιβαρυνθούν οι δημότες», είπε.
Τέλος, ο αντιδήμαρχος οικονομικών και προγραμματισμού, Ηλίας Καλανταρίδης, ανακοίνωσε ότι ο διαγωνισμός για την εκμίσθωση του κυλικείου στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο «Αλεξάνδρα Δήμογλου» ανέδειξε νικητή και επιπλέον, το ενοίκιο αυξήθηκε πάνω από δυόμισι φορές, σε σύγκριση με τον προηγούμενο. Έτσι, απάντησε στην μομφή προς την οικονομική επιτροπή, από τον Μάκη Παπαδόπουλο.
Αρχική Τ.Α. ΔΗΜΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ Ανένδοτοι οι κάτοικοι του Σταυρού Αμυγδαλεώνα: «Δεν θα περάσει ο Ε61 από...