-Ο τουρισμός, αν και αποκαλείται η «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας, δεν μπορεί να υποκαταστήσει την πραγματική βιομηχανία. Ο τουρισμός προσφέρει θέσεις εργασίας για μερικούς μήνες το έτος, ενώ η βιομηχανία (τα εργοστάσια) σταθερά αμειβόμενες θέσεις για όλο το έτος. Τα τελευταία δύο έτη, διαβάζουμε και ακούμε δηλώσεις των επαγγελματιών του τουρισμού, της εστίασης και των εμπόρων, ότι ενώ έρχονται δεκάδες χιλιάδες τουρίστες στην περιοχή το οικονομικό αποτύπωμα που αφήνουν είναι πολύ πιο χαμηλό. Ο Νομός Καβάλας δεν είναι Μύκονος και Θήρα (Σαντορίνη). Τα νησιά αυτά, χάρη στα έσοδα που έχουν από την τουριστική περίοδο, οι κάτοικοι τους μπορούν να περάσουν τον χειμώνα με τα χρήματα από τον τουρισμό. Στον Νομό Καβάλας και ιδιαίτερα στο ηπειρωτικό τμήμα και την πόλη, όταν φύγουν οι τουρίστες η αγορά νεκρώνει και η οικονομία μπαίνει σε «χειμερία νάρκη»!

-Είναι χαρακτηριστική η δήλωση που έκανε ο Γιάννης Κελγιώργης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, ότι: «Γίνονται επενδύσεις μόνο στο τουριστικό κομμάτι, το τουριστικό κομμάτι είναι υπόθεση τεσσάρων μηνών, τους υπόλοιπους οκτώ μήνες, όμως, πρέπει κάποιος να βρει δουλειά». Και πρόσθεσε: «Ακούμε συνεχώς εξαγγελίες για επενδύσεις που έρχονται και τελικά δεν έρχονται, άρα τι θέλουμε;». Ανάθεμα κι αν ξέρουμε στην Καβάλα (και στην Ελλάδα) τι θέλουμε! Κι αν δεν ξέρουμε τι θέλουμε, δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε!

-Ανέφερε, για παράδειγμα, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας ότι: «Αν στην Καβάλα ερχόταν τέσσερις πέντε μεγάλες βιομηχανίες αυτοκινήτων της Γερμανίας, ας πούμε, οι οποίες θα έδιναν θέσεις εργασίας με ικανοποιητικό μισθό, σας πληροφορώ ότι, το πενήντα τοις εκατό των καταστηματαρχών, οι συνάδελφοι μου, θα ήταν διατεθειμένοι να κλείσουν τα καταστήματα τους και να πάνε να δουλέψουν εκεί ως εργάτες και υπάλληλοι. Παρά να κρατήσουν μία επιχείρηση, η οποία στις περισσότερες φορές μόνο ζημίες τους αποφέρει». Μήπως λειτουργεί μία αυτοκινητοβιομηχανία σε άλλη περιοχή της Ελλάδας; Πρόσφατα ακούσαμε από έναν έγκριτο αναλυτή των γεωπολιτικών ζητημάτων, ότι στην Ελλάδα δεν λειτουργεί ούτε εργοστάσιο παραγωγής ανταλλακτικών οχημάτων!

-Οι εκπρόσωποι της κεντρικής διοίκησης, της περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης, δυστυχώς και των Επιμελητηρίων, πηγαίνουν στο εξωτερικό για να προβάλλουν το τουριστικό προϊόν. Σκέφτηκε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας, π.χ., να πάρει τον αντιπεριφερειάρχη Καβάλας και τον δήμαρχο Καβάλας και να πάνε στην Γερμανία, για να συναντηθούν με την διοίκηση μιας αυτοκινητοβιομηχανίας; Να καταθέσουν αυτοπροσώπως την πρόσκληση να κατασκευαστεί ένα εργοστάσιο που θα «παράγει» τα γνήσια ανταλλακτικά της συγκεκριμένης αυτοκινητοβιομηχανίας; Δεν είναι τυχαίο ότι, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εξαιρούν την Ελλάδα από την κατασκευή εργοστασίων τους.

-Γνωρίζουμε πολύ καλά σε ποια κατάσταση θα βρισκόταν η οικονομία του Νομού Καβάλας, χωρίς τις δύο μεγάλες χημικές βιομηχανίες στην ανατολική πλευρά, τα Λιπάσματα και τα Πετρέλαια. Οι παλιότεροι, επίσης, θυμούνται τις θέσεις εργασίας που πρόσφερε η βιομηχανία πλαστικών στο Χαλκερό. Μπορούν να εγκατασταθούν τέτοιες βιομηχανικές μονάδες στην περιοχή; Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος. Οι βουλευτές τι κάνουν για τον σκοπό αυτό; Επίσης, δεν θα μπορούσε να κατασκευαστεί στο λιμάνι «Φίλιππος Β» μία τσιμεντοβιομηχανία, η οποία θα παράγει και θα προμηθεύει με τσιμέντο όλη την βόρεια Ελλάδα, την βαλκανική ενδοχώρα, μέχρι την κεντρική και ανατολική Ευρώπη; Ή, στο λιμάνι Νέας Περάμου, να εγκατασταθεί ένα ναυπηγείο πολεμικών πλοίων κι ένα εργοστάσιο σύγχρονων οπλικών συστημάτων, για την ενίσχυση του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, αλλά και για εξαγωγή σε άλλες χώρες;

-Όλα αυτά θα είχαν γίνει αν υπήρχε βούληση και σχέδιο. Εκείνοι που αποφασίζουν δεν έχουν ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Και πορευόμαστε με τον τετράμηνο τουρισμό. Και με βάρκα την ελπίδα!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ