- Τα λιμενικά έργα και γενικότερα τα έργα που κατασκευάζονται στη θάλασσα, όπως ο τεχνητός ύφαλος στην ακτή Ραψάνη της Καβάλας, είναι ειδικά έργα. Και σαν ειδικά έργα, απαιτούν εξειδικευμένη γνώση από τον κατασκευαστή. Κατά την άποψη του επικεφαλής του συνδυασμού «Λαϊκή Συσπείρωση», Χρήστου Ποτόλια, όλα τα δημόσια έργα έπρεπε να μελετώνται και να κατασκευάζονται από δημόσιες Υπηρεσίες, στο πλαίσιο ενός κεντρικού σχεδιασμού και με γνώμονα την προστασία των πολιτών από θεομηνίες και άλλες καταστροφές.
- Δηλαδή, ο τεχνητός ύφαλος στην ακτή Ραψάνη κατασκευάστηκε ως «διακοσμητικό στοιχείο» της παραλίας; Για να αποκτήσει η ακτή μία «ατραξιόν» για τους λουόμενους; Κι αν τον κατασκεύαζε μία δημόσια Υπηρεσία, θα ήταν πιο ανθεκτικός στα μποφόρ των νοτιάδων; Σαφώς και όχι. Διότι, η αντοχή ενός έργου, δεν εξαρτάται από τον φορέα που το κατασκευάζει, αλλά από τον επαγγελματισμό του κατασκευαστή (και του μελετητή).
- Ο Χρ. Ποτόλιας, χαριτολογώντας, αναφέρει ότι, το έργο του τεχνητού υφάλου στην ακτή Ραψάνη κατασκευάστηκε για να αντέχει νοτιάδες εντάσεως έως και οκτώ μποφόρ. Κι επειδή ο νοτιάς που προκάλεσε την αποκόλληση του ενός εκ των δύο σηματοδοτών (φάρων), ήταν εντάσεως μεγαλύτερης των οκτώ μποφόρ, η ζημιά που προκλήθηκε στο έργο αποδόθηκε στον «κακό μας τον καιρό».
- Καταρχάς, δεν έχουμε στα χέρια μας κάποια τεχνική έκθεση για το αίτιο και τις συνθήκες του «ατυχήματος» στον τεχνητό ύφαλο. Αν και ο άνεμος που φυσούσε, όπως ειπώθηκε, ήταν μεγαλύτερης εντάσεως από τα οκτώ μποφόρ, ο τεχνητός ύφαλος άντεξε! Και προστάτεψε την ακτή από τον έντονο κυματισμό της θάλασσας. Όπως μας προβληματίζει η αποκόλληση του ενός σηματοδότη, πρέπει να προβληματιστούμε εξίσου για την «αντίσταση» που πρόβαλε ο άλλος. Δηλαδή, το έργο δεν κατασκευάστηκε σωστά επειδή έγειρε και έπεσε ο ένας από τους δύο σηματοδότες; Όχι βέβαια.
- Αυτό που οφείλει να κάνει ο Δήμος Καβάλας και ειδικότερα η Τεχνική Υπηρεσία του, είναι να ερευνήσει αν το «ατύχημα» οφείλεται σε κατασκευαστική αστοχία, ή σε άλλη αιτία (π.χ. στην ένταση και στη διάρκεια του καιρικού φαινομένου). Εφόσον εξακριβωθεί η αιτία, θα γίνει και ο καταλογισμός της ευθύνης. Αν ο εργολάβος δεν εκτέλεσε σωστά την κατασκευή στον σηματοδότη που αποκολλήθηκε, θεωρούμε ότι πρέπει να αναλάβει την αποκατάσταση της βλάβης με δική του δαπάνη.
- Το πιθανότερο είναι, η αποκόλληση του σηματοδότη να οφείλεται σε κάποια αστοχία στην κατασκευή. Αλλιώς, θα άντεχε στον κυματισμό όπως ο «δίδυμος» σηματοδότης που έμεινε στη θέση του. Είναι άδικο, επομένως, να πληρώσει εξ’ ολοκλήρου τη δαπάνη αποκατάστασης της ζημιάς ο Δήμος Καβάλας. Και μ’ ένα ποσό που είναι ιδιαίτερα σεβαστό, χωρίς να εξηγηθεί τι αφορά η επισκευή των 250.000 ευρώ.
- Όπως είναι άδικο, να καταβάλλει ο Δήμος Καβάλας τη δαπάνη, για την επισκευή στη στέγη του κλειστού κολυμβητηρίου, επειδή φύσηξε άνεμος που έσκισε το υγρομονωτικό κάλυμμα και κατέστρεψε το αλεξικέραυνο σύστημα.
Ο Κ-ΤΥΠΟΣ χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη και ταχύτερη περιήγησή σας. Με την πρόσβαση σας στο k-tipos.gr αποδέχεστε την χρήση.OKΠερισσότερα
Δεν υπάρχει εγγύηση ; Μιά τηλεόραση 150 ευρώ παίρνεις και έχεις εγγύηση 2 χρόνων και ένα τόσο ακριβό έργο δεν έχει ;;;;;;