-Δεν μας ικανοποίησε η απάντηση που έδωσε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, Γιώργος Φιλόσογλου, στο ερώτημα του «Κ.Τ.» αν θα κατασκευαστεί ο σταθμός επιβατών κρουαζιέρας στο λιμάνι «απόστολος Παύλος». Αρχικά, είπε ότι η σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου διακόπηκε για λόγους νομικούς και νομιμότητας της συμφωνίας. Το νομικό κομμάτι, είναι κάτι που θα απασχολήσει την δικαιοσύνη, εάν και εφόσον προσφύγει σ’ αυτή ο ανάδοχος του έργου, για την διακοπή της σύμβασης.
-Η ουσία είναι, ότι το λιμάνι «απόστολος Παύλος» δεν έχει σταθμό για την υποδοχή των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων. Και ότι, ο χώρος των παλιών αποθηκών, που κατεδαφίστηκαν, έγινε πάρκινγκ για τα βαρέα οχήματα που ταξιδεύουν προς τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Σε ένα σύγχρονο λιμάνι, πρέπει να υπάρχουν σύγχρονες υποδομές. Ο σταθμός επιβατών κρουαζιέρας δεν είναι πολυτέλεια, αλλά απαραίτητο «εργαλείο» για την φιλοξενία των τουριστών και των πλοίων.
-Ο Γ. Φιλόσογλου είπε ότι είναι σε εκκρεμότητα, η έγκριση του επικαιροποιημένου επιχειρησιακού σχεδίου του Ο.Λ.Κ., για την ανάπτυξη των λιμανιών που διαχειρίζεται. Αφού τελειώσει η αξιολόγηση και δοθεί η έγκριση, από το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, η διοίκηση του Οργανισμού θα βάλει σε προτεραιότητα την αξιοποίηση του χώρου των παλιών αποθηκών. Έως τότε, ο Ο.Λ.Κ., δεν θα αφήσει ανεκμετάλλευτο τον συγκεκριμένο χώρο. Και κάθε χώρο στην χερσαία ζώνη του λιμανιού, που μπορεί να φέρει έσοδα στον Οργανισμό και οφέλη στην πόλη.
-Προφανώς, ο σταθμός επιβατών κρουαζιέρας, δεν θα είναι έτοιμος να λειτουργήσει το καλοκαίρι του 2024, ούτε το 2025 και πολύ πιθανό, ούτε το 2026. Γιατί χάθηκαν πολύτιμα έτη, μετά από την υπογραφή της σύμβασης που διακόπηκε με ομόφωνη απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Ο.Λ.Κ.
-Από την περίοδο που προήδρευε στο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού ο Ανδρέας Καραμπουρνιώτης, έχουμε ακούσει αρκετές φορές τις λέξεις «επιχειρησιακό σχέδιο» και άλλες τόσες την λέξη «επικαιροποίηση». Κατανοούμε πως η ζωή εξελίσσεται και χρειάζεται συνεχής προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Κάποιες φορές, ωστόσο, είναι πέρα από την λογική, η βραδύτητα με την οποία γίνονται οι απαραίτητες αλλαγές. Η σύμβαση για την κατασκευή του σταθμού επιβατών κρουαζιέρας κι ενός εμπορικού κέντρου ήπιων δραστηριοτήτων στο λιμάνι «απόστολος Παύλος» έγινε το έτος 2012. Και μετά από μία δεκαετία, τον Φεβρουάριο του 2022, το διοικητικό συμβούλιο του Ο.Λ.Κ. κατήγγειλε την σύμβαση! Ο Γ. Φιλόσογλου είπε ότι έγινε νόμιμα η καταγγελία. Μέσα σε μία δεκαετία, όμως, θα είχε κατασκευαστεί τρεις, ή και τέσσερις, φορές ο σταθμός επιβατών, δίνοντας στην Καβάλα ένα (ακόμα) πλεονέκτημα στον τουρισμό κρουαζιέρας.
-Πλέον, η διαδικασία θα αρχίσει από το μηδέν. Αν δεν υπάρξει δικαστική επίλυση του ζητήματος με τον ανάδοχο. Όσον αφορά την επικαιροποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου, έχουμε την αίσθηση ότι είναι μία «ντρίμπλα» από πλευράς Ο.Λ.Κ., για να αλλάξει ο σχεδιασμός στην επίμαχη περιοχή. Αναμένουμε την έγκριση από το αρμόδιο Υπουργείο, για να τοποθετηθούμε πάλι.