-Μπορεί να γνωρίζει ένας γενικός γραμματέας Υπουργείου τις ανάγκες που έχουν οι κάτοικοι μιας περιοχής της χώρας; Μπορεί ο εκπρόσωπος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία, του Υπουργείου Τουρισμού, της Ένωσης Πορθμείων Εσωτερικού, του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, της Ένωσης Ναυτικών Πρακτόρων και της Ιεράς Κοινότητας Αγίου Όρους(!), να γνωρίζουν την ιδιαιτερότητα που έχουν οι πορθμειακές γραμμές Καβάλας-Θάσου, Κεραμωτής-Θάσου; Προφανώς όχι. Ωστόσο, οι εκπρόσωποι των παραπάνω φορέων συμμετέχουν στο όργανο που αποφασίζει για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στην Ελλάδα, το λεγόμενο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.).
-Κάθε έτος, οι ναυτιλιακές εταιρείες καταθέτουν στο Σ.Α.Σ. το πρόγραμμα των δρομολογιακών περιόδων για έγκριση. Δηλαδή, τον αριθμό των δρομολογίων σε κάθε γραμμή και τα πλοία που θα εκτελούν τα δρομολόγια αυτά. Εάν οι ναυτιλιακές εταιρείες καταθέσουν συγκεκριμένο αριθμό δρομολογίων για την γραμμή Καβάλας-Πρίνου τον χειμώνα, για παράδειγμα, νομίζετε πως το Σ.Α.Σ. θα το απορρίψει, επειδή τα δρομολόγια είναι τρία και όχι τέσσερα που ζητούν οι τοπικές κοινωνίες της Θάσου και της Καβάλας; Όχι βέβαια. Εκείνο που ενδιαφέρει τα μέλη του Σ.Α.Σ., είναι τα δρομολόγια που δηλώνουν οι ναυτιλιακές εταιρείες να εκτελεστούν. Δεν θυμόμαστε να υποβλήθηκε αίτημα προς το Σ.Α.Σ. από φορέα, ή πολίτη, για αύξηση του αριθμού των χειμερινών δρομολογίων στην γραμμή Καβάλας-Πρίνου και αυτό το αίτημα να έγινε δεκτό. Απ’ όσο γνωρίζουμε, δεν έχουν δικαίωμα τοπικοί φορείς και πολίτες να κάνουν αιτήματα προς το Σ.Α.Σ. για την θαλάσσια συγκοινωνία.
-Επί νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, οι ναυτιλιακές εταιρείες στις δύο πορθμειακές γραμμές Καβάλας-Θάσου, Κεραμωτής-Θάσου, κατέθεταν το πρόγραμμα δρομολογίων στον νομάρχη και τον κεντρικό λιμενάρχη. Την έγκριση του προγράμματος έδινε ο νομάρχης, ο οποίος είχε την δυνατότητα να ζητήσει από τις εταιρείες την αναπροσαρμογή των δρομολογίων, για να εξυπηρετούν καλύτερα το επιβατικό κοινό. Το Σ.Α.Σ. αποφασίζει για όλες τις γραμμές, πορθμειακές και ακτοπλοϊκές, στην Ελλάδα! Κατά την άποψη μας, για τις γραμμές που έχουν τοπικό χαρακτήρα, όπως είναι οι γραμμές Καβάλας-Θάσου, Κεραμωτής-Θάσου, πρέπει να συγκροτηθούν τοπικά συμβούλια, με εκπροσώπους των τοπικών κοινωνιών. Επικεφαλής του συμβουλίου πρέπει να είναι ο (χωρικός) αντιπεριφερειάρχης και μέλη του οργάνου εκπρόσωποι της Λιμενικής Υπηρεσίας, του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, του Επιμελητηρίου Καβάλας, των Δήμων (Καβάλας, Θάσου, Νέστου), των Εμπορικών Συλλόγων και όποιων άλλων εμπλέκονται με τις δημόσιες μαζικές μεταφορές επιβατών.
-Δεν μπορεί το τοπικό συμβούλιο θαλάσσιας συγκοινωνίας, να έχει άποψη για την σύνδεση της Καβάλας με τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου πελάγους. Αλλά και το Σ.Α.Σ., δεν μπορεί να ρυθμίζει το πρόγραμμα των δρομολογίων των τοπικών (πορθμειακών) γραμμών. Έτσι θεωρούμε πως θα αποκατασταθεί η ομαλότητα στην θαλάσσια σύνδεση του ηπειρωτικού τμήματος του Νομού Καβάλας με το νησί της Θάσου, σε όλη την διάρκεια του έτους, δηλαδή και στις δύο δρομολογιακές περιόδους (χειμερινή και θερινή). Διότι, σήμερα επικρατεί μία έντονη ανισορροπία μεταξύ των δρομολογιακών περιόδων. Την θερινή περίοδο, ο αριθμός των δρομολογίων εκτοξεύεται και καλύπτει ευρύτερο χρονικό τμήμα της ημέρας, ενώ την χειμερινή περίοδο, η γραμμή Καβάλας-Πρίνου υπολειτουργεί. Το ζήτημα της ίδρυσης τοπικών συμβουλίων θαλάσσιας συγκοινωνίας, πρέπει να αναδείξουν οι φορείς αυτοδιοίκησης και των δύο βαθμών (περιφερειακή, τοπική).