«Θα έχουμε πάντα το STEAM μαζί μας. Μερικά πράγματα μπορεί να ξεφύγουν από το κοινό, αλλά πάντα θα υπάρχει η επιστήμη, η μηχανική, η τεχνολογία και η τέχνη. Και θα υπάρχουν πάντα τα μαθηματικά» , Katherine Johnson (μαθηματικός-φυσικός NASA, Congressional Gold Medal).

Το STEΑM δεν είναι κάτι καινούριο, αλλά γίνεται ιδιαίτερος λόγος περί αυτού τα τελευταία χρόνια, καθώς οι εκπαιδευτικοί αναζητούν πιο αποτελεσματικούς και ουσιαστικούς τρόπους, για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των μαθητών τους. Το STEΑM δημιουργείται από τα ακρωνύμια των αγγλικών λέξεων: Science (επιστήμη), Technology (τεχνολογία), Engineering (μηχανική), Arts (τέχνη), Mathematics (μαθηματικά). H εκπαίδευση STEAM, όμως, είναι πολύ περισσότερο από το να κολλάει κανείς όλα αυτά τα αντικείμενα μαζί. Είναι μία φιλοσοφία της εκπαίδευσης, που αγκαλιάζει τις δεξιότητες διδασκαλίας και τα μαθήματα με τρόπο που μοιάζει με την πραγματική ζωή.

Όλα τα προβλήματα στην παραγωγή έχουν διεπιστημονικό χαρακτήρα. Το βασικό χαρακτηριστικό του STEΑM, είναι ακριβώς η διεπιστημονικότητά του, όπου τα μαθήματα, αντί να διδάσκονται ως ανεξάρτητα αντικείμενα μάθησης, διδάσκονται ως ένα ολοκληρωμένο διεπιστημονικό αντικείμενο κι αυτό είναι που το αναγάγει σε μία εξαιρετική μέθοδο διδασκαλίας και μάθησης. Ένας μηχανικός, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία, για να κάνει τη δουλειά του. Τα αντικείμενα αυτά, δεν έχουν παραγωγική έννοια από μόνα τους, αλλά όταν συνδυάζονται επιτρέπουν στον μηχανικό να σχεδιάζει σύνθετα προϊόντα.

Το STEΑM, επομένως, δεν είναι κάτι νέο, είναι απλά ένας τρόπος κατανόησης και εφαρμογής μιας ολοκληρωμένης μορφής μάθησης, που μοιάζει με την πραγματική ζωή. Αντί να διδάσκονται τα μαθηματικά ξεχωριστά από τη φυσική, μπορούν να διδαχθούν μαζί με τρόπο, που να δείχνει πώς η γνώση από τα δύο αυτά πεδία συμπληρώνει και υποστηρίζει η μία την άλλη. Η εκπαίδευση καταργεί την απομνημόνευση γεγονότων και μαθαίνει στα παιδιά να σκέφτονται κριτικά και να αξιολογούν τις πληροφορίες, καθώς και πώς να εφαρμόσουν τη γνώση, την έρευνα και τις δεξιότητες για την επίλυση προβλημάτων. Το STEΑM ως μέθοδος μάθησης προωθεί τα λεγόμενα 4C: Creativity (δημιουργικότητα), Collaboration (συνεργασία), Critical thinking (κριτική σκέψη), Communication (επικοινωνία), που αναγνωρίζονται ως βασικά στοιχεία της εκπαίδευσης του 21ου αιώνα. Το STEΑM προωθεί την καλλιέργεια της αγάπης για μάθηση κι αυτό αποτελεί το σημαντικότερο αγαθό, που η εκπαίδευση μπορεί και οφείλει να δώσει στον μαθητή.

Η εκπαιδευτική ρομποτική, που χρησιμοποιεί μία πλατιά γκάμα εκπαιδευτικών πλατφορμών, που συμπεριλαμβάνουν, αλλά δεν περιορίζονται, όπως πολύ κακώς έχει περάσει στην κοινωνία, μόνο στα Lego Education, είναι ένα αντικείμενο που προσφέρεται ιδιαίτερα για την εκπαίδευση STΕΑM, γιατί διαθέτει όλα εκείνα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά. 1) Είναι παιχνίδι: τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας, 2) είναι διεπιστημονική: εμπεριέχει και τα 5 επιστημονικά πεδία STEAM και επιπλέον την πληροφορική, 3) είναι συνεργατική: τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, όπως θα υποχρεωθούν να κάνουν όταν θα βγουν στην παραγωγή, καθώς οι εργασίες είναι ομαδικές, 4) παρέχει στα παιδιά δομικό τρόπο σκέψης: απαραίτητο χαρακτηριστικό του μελλοντικού επιστήμονα, μηχανικού και τεχνίτη.

Τον τελευταίο καιρό, γίνεται μία κίνηση να διοργανωθούν και στην Καβάλα μαθήματα STEAM (εκπαιδευτικής ρομποτικής) με τις αυστηρότερες προδιαγραφές και απόλυτο σεβασμό σε παιδιά 8-16 ετών και γονείς. Για περισσότερες πληροφορίες, οι γονείς μπορούν να απευθυνθούν στα τηλέφωνα: 6977595997, 2510830703.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ