- Ακούγοντας τον γνωστό στιχουργό και εκπρόσωπο της εταιρείας «Μικρή Άρκτος», Παρασκευά Καρασούλο, να εκθειάζει τη συμβολή του Θοδωρή Γκόνη στην πανελλήνια ανάδειξη του φεστιβάλ Φιλίππων, αισθανθήκαμε ότι ορισμένοι καλλιτέχνες (και όχι μόνο) δείχνουν ότι «ανακάλυψαν» τώρα το φεστιβάλ. Δεν απορούμε με τον όψιμο ενθουσιασμό τους, γιατί στην Αθήνα αργούνε πολύ να ασχοληθούνε, αν ασχοληθούνε, με οτιδήποτε θετικό συμβαίνει στην περιφέρεια της χώρας. Πλείστες φορές, συντριπτικά τις περισσότερες, έπρεπε να παρουσιαστεί η δουλειά αυτή στην Αθήνα, για να γίνει ευρύτερα γνωστή και να αναγνωριστεί.
- Αυτό που πέτυχε ο Θοδωρής Γκόνης, αναλαμβάνοντας σύμβουλος της διοργάνωσης, δεν είναι η καλλιτεχνική καταξίωση του φεστιβάλ Φιλίππων, αλλά να «πουλήσει» καλύτερα το «προϊόν» στην πρωτεύουσα. Αξιοποιώντας τις γνωριμίες του με σημαντικούς ανθρώπους του καλλιτεχνικού χώρου, που καλλιεργήθηκαν επί σειρά ετών, έδωσε μεγαλύτερη βαρύτητα στο επικοινωνιακό κομμάτι και κατάφερε να προσελκύσει μερικούς από αυτούς, να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του φεστιβάλ. Εκείνοι κι εκείνες, από την πλευρά τους, διαφήμισαν το φεστιβάλ στην Αθήνα και ως ελάχιστη ευχαριστία προς τον «μεσολαβητή», για να παρουσιάσουν τη δουλειά τους «εκτός των τειχών» και ειδικότερα στο ένα από τα δύο κορυφαία φεστιβάλ αρχαίου δράματος στην Ελλάδα, σε κάθε ευκαιρία εκφράζονται με πολύ κολακευτικά λόγια στον «αναμορφωτή» του φεστιβάλ.
- Αν ανατρέξετε στην ιστορία του θεσμού, στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων εμφανίστηκαν μεγάλες προσωπικότητες του ελληνικού καλλιτεχνικού στερεώματος και παρουσιάστηκαν παραστάσεις που άφησαν εποχή. Αυτές οι στιγμές είναι που καταξίωσαν το φεστιβάλ και του χάρισαν την αίγλη που έχει. Οι προηγούμενοι καλλιτεχνικοί σύμβουλοι, ίσως, δεν χειρίστηκαν σωστά, ή δεν έδωσαν έμφαση στην επικοινωνία, όσο έδωσε ο Θ. Γκόνης. Το φεστιβάλ Φιλίππων δεν ήταν ένα «πανηγυράκι» τοπικής εμβέλειας, το οποίο ο νυν καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Καβάλας έβγαλε από την αφάνεια και το απογείωσε στη διάρκεια της θητείας του. Ο Θ. Γκόνης «πάτησε» πάνω στην εξηντάχρονη ιστορία του θεσμού, ενώ εκμεταλλεύτηκε και την πολύ δύσκολη επαγγελματική περίοδο που διέρχονται οι καλλιτέχνες στην Αθήνα, που αναζητούν διέξοδο για να συνδυάσουν «το τερπνόν μετά του ωφελίμου», δηλαδή, να δείξουν τη δουλειά τους και να βγάλουν ένα καλό μεροκάματο.
- Πάντως, το «λιβανιστήρι» από τους φίλους και συνεργάτες του Θ. Γκόνη, από τον καλλιτεχνικό χώρο, μας έχει κουράσει. Ωστόσο, καταλαβαίνουμε την προσπάθεια να στηριχθεί ο Θ. Γκόνης, προκειμένου να παραμείνει στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας και έτσι, να συνεχιστεί η «αμφίδρομη» συνεργασία.
Ο Κ-ΤΥΠΟΣ χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη και ταχύτερη περιήγησή σας. Με την πρόσβαση σας στο k-tipos.gr αποδέχεστε την χρήση.OKΠερισσότερα