-Μας προκαλεί μεγάλη απορία, γιατί το ελληνικό δημόσιο συνεχίζει να εμπιστεύεται την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του στο «Υπερταμείο», το ΤΑΙΠΕΔ και την ΕΤΑΔ. Σύμφωνα με δημοσίευμα, όχι τυχαίο, το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε διαγωνισμό, για την πρόσληψη εξωτερικών συνεργατών και συγκεκριμένα ειδικών συμβούλων (νομικού, χρηματοοικονομικού, τεχνικού), οι οποίοι θα συμβουλεύσουν το ΤΑΙΠΕΔ για το έργο υπο-παραχώρησης σε ιδιώτες της κατασκευής και λειτουργίας τερματικών σταθμών κρουαζιέρας στα λιμάνια Καβάλας «απόστολος Παύλος», Πάτρας και Κατάκολου. Ο διαγωνισμός έχει προϋπολογισμό 480.000 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), θα διεξαχθεί την 1η Νοεμβρίου και η πρόσληψη των συμβούλων θα τελειώσει πριν από το τέλος του έτους 2024.

-Εάν το ΤΑΙΠΕΔ αναθέτει σε εξωτερικούς συμβούλους την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, με σεβαστές χρηματικές αμοιβές μάλιστα, ποιος είναι ο λόγος της ύπαρξης του; Δεν πρέπει το ΤΑΙΠΕΔ να έχει υπαλλήλους νομικούς, χρηματοοικονομικούς και τεχνικούς συμβούλους; Λυπούμαστε, αλλά οι Οργανισμοί αυτοί (Υπερταμείο, ΤΑΙΠΕΔ, ΕΤΑΔ) λειτουργούν ως «παραμάγαζα» και ως συνέχεια της επαίσχυντης μνημονιακής περιόδου. Με την υποτιθέμενη έξοδο από την περίοδο αυτή, οι συγκεκριμένοι Οργανισμοί έπρεπε να καταργηθούν. Είναι ένα απόστημα που πρέπει να σπάσει, αν τολμήσει μία ελληνική κυβέρνηση να το σπάσει.

-Η ανακοίνωση, λοιπόν, για την υπο-παραχώρηση της κατασκευής και λειτουργίας τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι «απόστολος Παύλος» της Καβάλας, έκανε φανερό το δόλιο σχέδιο της κυβέρνησης. Τον Φεβρουάριο του 2022, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας αποφάσισε μονομερώς και με πραξικοπηματικό τρόπο, κατά την άποψη μας, να ακυρώσει την συμφωνία με την εταιρεία «Γεωργούλιας», για την κατασκευή του λεγόμενου Kavala Port Center στην θέση των παλιών αποθηκών του λιμένα «απόστολος Παύλος». Στην επένδυση αυτή, ύψους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ, περιλαμβανόταν και ο τερματικός σταθμός για την κρουαζιέρα. Η διοίκηση του Ο.Λ.Κ. επικαλέστηκε την καθυστέρηση στην έναρξη της επένδυσης και τις «ληξιπρόθεσμες οφειλές» του επενδυτή. Είναι γνωστή η «Οδύσσεια» που πέρασε ο επενδυτής, ο οποίος ενώ βρισκόταν «παγιδευμένος» στην γραφειοκρατία και συναντούσε συνέχεια εμπόδια, συνέχισε να πληρώνει τις «υποχρεώσεις» του από την υπογραφή της σύμβασης με τον Ο.Λ.Κ. τον Ιούνιο του 2012! Τον Σεπτέμβριο του 2019, ο επενδυτής εξασφάλισε την άδεια δόμησης, αλλά έναν μήνα αργότερα, τον Οκτώβριο, έγινε αλλαγή στην διοίκηση του Οργανισμού! Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Σωτήρης Γεωργούλιας, δήλωσε ότι: «Επαναλαμβάνω δημόσια, όσα η εταιρεία Γεωργούλιας Α.Ε. έχει δηλώσει επανειλημμένα στην νέα διοίκηση της Ο.Λ.Κ. Α.Ε., ότι η πρόθεση της είναι η ολοκλήρωση του έργου και ότι δεν πρόκειται, όσο κι αν βάλλεται, να αποχωρήσει από την σύμβαση και την επένδυση, αν και έχασε σχεδόν δέκα χρόνια και εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ».

-Τελικά, η κατασκευή του Kavala Port Center δεν άρχισε γιατί υπήρξε νέο εμπόδιο. Ο επενδυτής αναγκάστηκε να διακόψει την πληρωμή των «υποχρεώσεων» του, αφού δεν μπορούσε να υλοποιήσει το επενδυτικό του σχέδιο. Και έτσι δημιουργήθηκαν οι «ληξιπρόθεσμες οφειλές» και πέρασε άκαρπη η προθεσμία για την έναρξη του έργου.

-Κατά την άποψη μας, η αλλαγή στην διοίκηση της Ο.Λ.Κ. Α.Ε. έγινε εσκεμμένα από το ΤΑΙΠΕΔ, που είναι ο μοναδικός μέτοχος του Ο.Λ.Κ., για να ματαιώσει την επένδυση της Γεωργούλιας Α.Ε. Και στην συνέχεια, να αναθέσει τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας σε κάποιο «εκλεκτό» επενδυτή. Μετά από την «καταγγελία» της σύμβασης, η τέως διευθύνουσα σύμβουλος της Ο.Λ.Κ. Α.Ε., Άννα Θυσιάδου, αντικαταστάθηκε από τον άνθρωπο του ΤΑΙΠΕΔ, Δρ. Άγγελο Βλάχο. Ο οποίος, φυσικά, δεν έχει καμία αντίρρηση το ΤΑΙΠΕΔ να αποφασίσει για την υπο-παραχώρηση των παλιών αποθηκών του λιμανιού «απόστολος Παύλος», για να κατασκευαστεί ο τερματικός σταθμός κρουαζιέρας. Το πράγμα, δηλαδή, μεθοδεύτηκε με μαεστρία και χωρίς να «ανοίξει μύτη» από την τοπική κοινωνία, που βρίσκεται σε Νιρβάνα!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ