Ένα απτό και πολύ ενδιαφέρον παράδειγμα σύνδεσης της έρευνας που γίνεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την καθημερινότητα των πολιτών, είναι το πιλοτικό πρόγραμμα με την ονομασία Virtual School, το οποίο εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν τρεις καθηγητές του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας (ΔΙ.ΠΑ.Ε.) και μέλη του Εργαστηρίου A.E.T.M.A. (Advanced Educational Technologies and Mobile Applications).

Πρόκειται για τον διευθυντή, Αύγουστο Τσινάκο και τους συνεργάτες του: Γιάννη Καζανίδη και Γιώργο Τερζόπουλο, οι οποίοι δημιούργησαν μία πλατφόρμα εκπαίδευσης των μαθητών και των εκπαιδευτικών των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με σκοπό την αντιμετώπιση των φυσικών και άλλων καταστροφών, όπως: ο σεισμός, η πυρκαγιά, η πλημμύρα, η καταιγίδα κ.ά. Οι δύο πρώτοι έκαναν μία μικρή επίδειξη της πλατφόρμας στους εκπροσώπους των Μέσων Ενημέρωσης την Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019, ενόψει της επίσημης παρουσίασης που θα γίνει την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019 στις εγκαταστάσεις του ΔΙ.ΠΑ.Ε. στην Καβάλα (σ.σ. πρώην Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης), την οποία θα παρακολουθήσουν εξέχουσες πολιτικές προσωπικότητες και καθηγητές πανεπιστημίων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως: ο ευρωπαίος επίτροπος για θέματα ανθρωπιστικής βοήθειας και διαχείρισης κρίσεων, Χρήστος Στυλιανίδης και ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς. Την ίδια ημέρα, θα υπογραφεί η ιδρυτική συμφωνία του διεθνούς δικτύου υλοποίησης του προγράμματος.

Η αφορμή για τη δημιουργία της πλατφόρμας, ήταν οι μεγάλες καταστροφές στη Μάνδρα και το Μάτι Αττικής, που εκτός από τις περιουσίες κόστισαν και σε μεγάλο αριθμό ανθρώπινων ζωών. «Η καταστροφή στο Μάτι μάς συγκλόνισε και μάς προβλημάτισε, για το πώς θα μπορέσουμε να προστατευτούμε απέναντι σε τέτοια φαινόμενα», είπε ο Δημήτρης Εμμανουλούδης, μέλος της διοικούσας επιτροπής του ΔΙ.ΠΑ.Ε. και σχολίασε ότι αν οι κάτοικοι στο Μάτι ήταν ενημερωμένοι, για το πως πρέπει να αντιμετωπίσουν τις φυσικές καταστροφές, τα θύματα από την μεγάλη πυρκαγιά θα ήταν πολύ λιγότερα. Ο στόχος είναι, πρόσθεσε, να γίνει η Καβάλα έδρα του δικτύου προστασίας των πολιτών στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Ο Α. Τσινάκος αποκάλυψε ότι η πλατφόρμα είναι αφιερωμένη στη μνήμη των δίδυμων κοριτσιών, της Βασιλικής και της Σοφίας, που χάθηκαν στην τραγωδία στο Μάτι. Η ονομασία Virtual School προέρχεται από τα αρχικά γράμματα των ονομάτων τους (Vasiliki-Sofia). Η πλατφόρμα εφαρμόστηκε πιλοτικά, με πολύ θετικό αποτέλεσμα, σε δέκα σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου. Τα σχολεία επιλέχθηκαν με συγκεκριμένα κριτήρια, για την καλύτερη εξαγωγή συμπερασμάτων και ήταν σε απομακρυσμένα μέρη της χώρας, κυρίως νησιά, σημείωσε ο καθηγητής, Α. Τσινάκος, ενώ ανέφερε ότι ενδιαφέρθηκε να συμμετέχει και το ελληνικό σχολείο της Ίμβρου.

Η πλατφόρμα θα παρουσιαστεί και στην υπουργό Παιδείας, με σκοπό να επεκταθεί σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας, της Κύπρου και στη συνέχεια της Ευρώπης. «Για να εφαρμοστεί η πλατφόρμα χρειάζονται ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής και σύνδεση με το διαδίκτυο», είπε ο Α. Τσινάκος, που είναι υπερήφανος και δικαιολογημένα, για τη δουλειά που έγινε από το Εργαστήριο A.E.T.M.A.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ