Με την ελπίδα ότι θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον, αυτή τη φορά, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωσε νέα πρόσκληση για σύναψη σύμβασης, ή συμβάσεων, ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για την αποκλειστική εξυπηρέτηση τριών άγονων γραμμών του δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στο Θρακικό πέλαγος, με διάρκεια από ένα έως και πέντε έτη. Πρόκειται για τις γραμμές: 1) ΛΑΥΡΙΟ – ΛΗΜΝΟΣ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ και επιστροφή, 2) ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ – ΛΗΜΝΟΣ και επιστροφή, 3) ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ – ΚΑΒΑΛΑ και επιστροφή.
Η γραμμή Σαμοθράκη-Καβάλα θα περιλαμβάνει τρία (03) δρομολόγια εβδομαδιαίως σε όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου, με δυνατότητα προσέγγισης σε επιπλέον λιμένες. Οι βασικές προϋποθέσεις ανάληψης του έργου είναι:
Α) Ένα επιβατηγό-οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίο.
Β) Το πλοίο να πληροί κατ’ ελάχιστο τα εξής στοιχεία: α) Να έχει μεταφορική ικανότητα 300 επιβατών τον χειμώνα και 450 επιβατών το θέρος, β) να έχει επιφάνεια για φόρτωση παντός τύπου οχημάτων 450τ.μ., εκ των οποίων 250τ.μ. για φόρτωση φορτηγών (Φ/Γ) οχημάτων, γ) να έχει ολικό μήκος 75 μέτρα.
Παρά τις συνεχείς προσκλήσεις, από το Υπουργείο, τα προηγούμενα έτη δεν υπήρξε ενδιαφέρον από καμία ναυτιλιακή εταιρεία για τη συγκεκριμένη γραμμή, η οποία, όπως αναφέρει δημοσίευμα σε ιστότοπο της Θράκης, δεν επιδοτείται. Μήπως, προτείνουμε, οι δημοτικές αρχές των Δήμων Σαμοθράκης, Θάσου και Καβάλας μπορέσουν να συνεργαστούν, με σκοπό τη δρομολόγηση ενός πλοίου στη γραμμή αυτή; Έτσι, ίσως δοθεί λύση στο πρόβλημα της πορθμειακής γραμμής Καβάλα-Πρίνος, η οποία δεν ενδιαφέρει ιδιαίτερα τις ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις τοπικές πορθμειακές γραμμές. Αυτό που προτείνουμε, δηλαδή, να εξετάσουν οι Δήμοι Καβάλας, Θάσου, Σαμοθράκης, είναι η θαλάσσια σύνδεση των τριών τόπων μέσω της γραμμής: Καβάλα-Πρίνος-Καμαριώτισσα (και επιστροφή).