-Ακούγεται ως ανέκδοτο η ίδρυση Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.), με το σοβαρό πρόβλημα της υπο-στελέχωσης που αντιμετωπίζει, εδώ και αρκετά έτη, το Ε.Κ.Α.Β. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, που βρίσκεται σε ηλεκτρονική διαβούλευση, προβλέπεται η δημιουργία έξι βάσεων ελικοπτέρων στην Ελευσίνα, την Καβάλα, την Νέα Αγχίαλο, το Ηράκλειο, τα Ιωάννινα και την Ανδραβίδα. Τα ελικόπτερα θα έχουν πληρώματα γιατρών και διασωστών και θα προστεθούν στην δύναμη εκείνων της Πολεμικής Αεροπορίας, που εκτελούν σήμερα τις αεροδιακομιδές ασθενών στην Ελλάδα. Τα ελικόπτερα του Ε.Κ.Α.Β., επίσης, θα μισθωθούν από ιδιωτική εταιρεία!

-Καταρχάς, δεν καταλαβαίνουμε γιατί το Ε.Κ.Α.Β. θα νοικιάσει ελικόπτερα, ενώ τα ασθενοφόρα οχήματα που χρησιμοποιεί δεν είναι νοικιασμένα. Γιατί η κεντρική διοίκηση δεν ζητάει από έξι μεγάλες εταιρείες, που κερδίζουν πολλά χρήματα κάθε έτος από τους Έλληνες και τις Ελληνίδες, να κάνουν δωρεά από μία αγορά ελικοπτέρου προς το Ε.Κ.Α.Β.; Αντί να φορολογηθούν τα υπερκέρδη των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας και κινητής τηλεφωνίας, για παράδειγμα, να δοθούν τα χρήματα αυτά, για την αγορά των έξι ελικοπτέρων. Σαν μία προσφορά των εταιρειών προς το κοινωνικό σύνολο και το Ε.Κ.Α.Β.

-Κατά την άποψη μας, το Ε.Κ.Α.Β. πρέπει να διαθέτει εναέρια και πλωτά μέσα για τις διακομιδές των ασθενών, εκτός από τα ασθενοφόρα οχήματα. Πως, όμως, θα επιτελέσει το έργο του το Ε.Κ.Α.Β. με τα μέσα αυτά, χωρίς τα απαραίτητα πληρώματα γιατρών και διασωστών; Αναφέραμε στην αρχή του άρθρου, ότι είναι ανέκδοτο η ίδρυση Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών κι αυτό γιατί δεν υπάρχουν οι γιατροί και οι διασώστες, για την πλήρη στελέχωση των σταθμών του Ε.Κ.Α.Β. στην περιφέρεια. Πως θα λειτουργήσει η βάση ελικοπτέρων στην Καβάλα, όταν το τοπικό Τμήμα του Ε.Κ.Α.Β. αδυνατεί να στελεχώσει σε μόνιμη βάση τον σταθμό ασθενοφόρου στον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος»; Εκτός κι αν, η βάση του ελικοπτέρου θα είναι ο αερολιμένας και το πλήρωμά του, θα χρησιμοποιείται εναλλακτικά και στο ασθενοφόρο όχημα, όταν δεν υπάρχει αεροδιακομιδή!

-Είμαστε θετικοί στην καθολική ανάληψη των διακομιδών στην στεριά, την θάλασσα και τον αέρα, από το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας, το οποίο πρέπει να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί. Να γίνουν όχι τέσσερις, αλλά περισσότερες βάσεις ελικοπτέρων, για να καλυφθεί το σύνολο της επικράτειας. Επίσης, να γίνουν βάσεις πλωτών μέσων, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων (και των επισκεπτών) των νησιών. Τα ελληνικά πανεπιστήμια βγάζουν αξιόλογους γιατρούς και νοσηλευτές, που μπορούν να εκπαιδευτούν και να στελεχώσουν όλα αυτά τα μέσα του Ε.Κ.Α.Β. σε όλη την ελληνική επικράτεια. Το σχέδιο νόμου πρέπει να γίνει η αφετηρία, για την δημιουργία του ισχυρού Ε.Κ.Α.Β. και να συμπεριλάβει τα εναέρια, πλωτά μέσα και τις προσλήψεις γιατρών και διασωστών που θα στελεχώσουν αυτά. Με ορίζοντα πενταετίας, το Ε.Κ.Α.Β. θα γίνει η μεγάλη δύναμη στην παροχή άμεσης βοήθειας στην ξηρά, την θάλασσα και τον αέρα.

-Παρεμπιπτόντως, λειτούργησε η βάση ασθενοφόρου στον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος», για να καλύψει το ανατολικό χερσαίο τμήμα του Νομού Καβάλας; Την δημιουργία της βάσης ανακοίνωσε, όταν κατείχε ακόμα υπουργικό χαρτοφυλάκιο, ο βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Παναγιωτόπουλος. Απ’ όσο γνωρίζουμε, το Τμήμα Καβάλας του Ε.Κ.Α.Β., δεν δύναται να λειτουργήσει την βάση με τον επιθυμητό τρόπο. Η συγκεκριμένη βάση, στον αερολιμένα, είναι ιδιαίτερα χρήσιμη την τουριστική περίοδο, που η κίνηση στο οδικό δίκτυο, το αεροδρόμιο και το λιμάνι της Κεραμωτής αυξάνεται κατακόρυφα. Τουλάχιστον την τουριστική περίοδο, είναι αναγκαία η λειτουργία του σταθμού σε 24ωρη βάση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ