-Στην αρχή της τρέχουσας εβδομάδας δημοσιεύτηκε η απάντηση που έδωσε ο υπουργός ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, στην ερώτηση που κατέθεσε στην Βουλή των Ελλήνων, σχετικά με την επαναλειτουργία της πορθμειακής γραμμής Νέας Περάμου-Θάσου, η βουλευτής Καβάλας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία, Σουλτάνα (Τάνια) Ελευθεριάδου. Ο υπουργός απάντησε ότι, αν υπάρξει ιδιωτική πρωτοβουλία, δηλαδή ενδιαφέρον από τις ναυτιλιακές εταιρείες, το Υπουργείο θα εξετάσει θετικά το αίτημα, αφού το λιμάνι Νέας Περάμου έχει την υποδομή για την λειτουργία της γραμμής.
-Θα ρωτήσουμε τον υπουργό ποιος αποφάσισε την επανασύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου; Ή, πιο σωστά, ποιος πήρε την απόφαση να σταματήσει η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση το έτος 2014; Ήταν πολιτική απόφαση, ή της πλοιοκτήτριας εταιρείας; Το δυσάρεστο είναι, πως δεν διαμαρτυρήθηκε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ούτε ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης, για την υποβάθμιση του μεγαλύτερου λιμένα στην βόρεια Ελλάδα.
-Προ ημερών, ο δήμαρχος δυτικής Μυτιλήνης, Ταξιάρχης Βέρρος, απέστειλε επιστολή προς τον υπουργό ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, για να εκφράσει την χαρά των συνδημοτών του, για την επανασύνδεση του νησιού με την Θεσσαλονίκη και για να ζητήσει να υπάρχουν δρομολόγια σε όλη την διάρκεια του έτους, ώστε να ενισχυθεί το ρεύμα του εσωτερικού τουρισμού, αφού μεγάλος αριθμός βορειοελλαδιτών επισκέπτονταν την Λέσβο κάθε καλοκαίρι. «Ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα αναμένεται να σημειωθεί τουριστική ανάκαμψη στα επίπεδα του 2019, στην Λέσβο οι προγραμματισμένες πτήσεις charter για το 2022 παραμένουν πάνω από το 50% μειωμένες, σε σχέση με το 2019. Για τον λόγο αυτό, υπάρχει ακόμα πιο επιτακτική η ανάγκη της τόνωσης του ρεύματος του εσωτερικού τουρισμού προς την Λέσβο, όχι μόνο από την Αθήνα, αλλά και από την βόρεια Ελλάδα. Η σταθερή ακτοπλοϊκή σύνδεση από την βόρεια Ελλάδα, μέσω Θεσσαλονίκης και Καβάλας, θα αποτελέσει μέσο τόνωσης του τουρισμού», αναφέρει ο δήμαρχος στην επιστολή του.
-Εμείς αναμένουμε από τους βουλευτές και τον δήμαρχο Καβάλας, να στείλουν επιστολές προς τον υπουργό ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, όπως έκανε ο δήμαρχος δυτικής Μυτιλήνης, για να ζητήσουν την επανασύνδεση της Καβάλας με το νησί της Σαμοθράκης (σε όλη την διάρκεια του έτους). Πιστεύουμε ότι, η γραμμή αυτή, θα αντισταθμίσει την μειωμένη επιβατική κίνηση προς την Θάσο, την οποία απαξίωσαν οι ναυτιλιακές εταιρείες, για να ενισχύσουν την γραμμή Κεραμωτή-Θάσος. Οι βορειοελλαδίτες, αλλά και οι ξένοι τουρίστες, κυρίως βαλκάνιοι, θα δείξουν μεγάλο ενδιαφέρον να γνωρίσουν το όμορφο νησί του Θρακικού πελάγους.
-Είναι λυπηρό που οι τοπικοί άρχοντες, δεν αντιλαμβάνονται τα οφέλη από την επαναλειτουργία της συγκεκριμένης θαλάσσιας σύνδεσης. Ο δήμαρχος και η κοινωνία της Σαμοθράκης, απ’ όσο γνωρίζουμε, επιθυμούν πολύ να αποκατασταθεί η συγκοινωνία με την Καβάλα. Όπως θέλουν οι κάτοικοι της Μυτιλήνης, την σύνδεση με την Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη βόρεια Ελλάδα.