-«Θα κρατήσει χρόνια αυτή η κολόνια;». Συμπληρώθηκαν δύο έτη, από την ημέρα που ένα τμήμα του καταστρώματος της γέφυρας μπροστά στο παλιό νοσοκομείο, στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, υποχώρησε, όταν ένα βαρύ γερανοφόρο όχημα, με «πλήρη φόρτο», ενώ διέσχιζε τη γέφυρα προκάλεσε ρήγμα στο κατάστρωμα και τελικά, την υποχώρηση τμήματος αυτού.

-Το συμβάν έγινε αφορμή, για μία ακόμα πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ των δημοτικών παρατάξεων που συγκροτούσαν το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Καβάλας, αλλά και μεταξύ της δημοτικής Αρχής με τον κομματικό μηχανισμό που στήριζε την κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ανεξάρτητων Ελλήνων. Δύο έτη μετά, η ζημιά στο κατάστρωμα της γέφυρας δεν αποκαταστάθηκε και ορισμένοι αναθερμαίνουν την πολιτική αντιπαράθεση, με πολιτική σκοπιμότητα βεβαίως.

-Πριν σχολιάσουμε το αλγεινό πολιτικό παιχνίδι που γίνεται, θεωρούμε ότι το ζήτημα της αποκατάστασης της ζημιάς στη γέφυρα εξελίσσεται σε πολιτικό σκάνδαλο. Ο Δήμος Καβάλας έκανε αυτό που του αναλογούσε και εντός των προσεχών μηνών, θα πραγματοποιηθεί η διαπλάτυνση του τμήματος της οδού Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού μπροστά από το παλιό νοσοκομείο, προκειμένου να επανέλθει η διπλή κυκλοφορία των οχημάτων. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και η κεντρική διοίκηση οφείλουν να κάνουν το δικό τους χρέος προς την πόλη της Καβάλας, που είναι η κατασκευή του υπόλοιπου τμήματος της «κολοβής» περιμετρικής οδού, ώστε να σταματήσει η διέλευση των βαρέων οχημάτων μέσα από την πόλη. Η γέφυρα στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού «εξετέλεσε την αποστολή της» και πρέπει να κατεδαφιστεί. Αυτή είναι η άποψη μας. Η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. πρέπει να προκρίνει το έργο της περιμετρικής οδού, γιατί τα εκατομμύρια ευρώ που θα δαπανήσει για την επισκευή, ή την επανακατασκευή, της γέφυρας, είναι πρόκληση για τον λαό.

-Το συμβάν στη γέφυρα έγινε στις 9 Νοεμβρίου 2018. Μερικές ημέρες αργότερα, στις 14 Νοεμβρίου 2018, η δημοτική Αρχή του Δήμου Καβάλας απέστειλε επιστολή προς τους υπουργούς της κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. (ΑΝ.ΕΛ.), στην οποία η τότε δήμαρχος, Δήμητρα Τσανάκα, σημείωνε, αρχικά, ότι: «… όπως προκύπτει από το Εθνικό Κτηματολόγιο, το επίμαχο τμήμα της οδού, όπου σημειώθηκε το δυσάρεστο συμβάν, ανήκει κατά κυριότητα στο ελληνικό δημόσιο, η δε αρμοδιότητα συντήρησης ανήκει στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης».

-Επομένως, οι υπουργοί που έσπευσαν να παράσχουν βοήθεια στον Δήμο Καβάλας, δεν έκαναν χάρη, ή εξυπηρέτηση, στην Δ. Τσανάκα και στον Καβαλιώτικο λαό. Ως «ιδιοκτήτης» της γέφυρας, το ελληνικό δημόσιο ήταν υποχρεωμένο να αποκαταστήσει τη ζημιά. Άλλωστε, όπως αναφέρουν παράγοντες του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία σήμερα, ο Χρήστος Σπίρτζης, τότε υπουργός υποδομών και μεταφορών, δήλωσε πως η κυβέρνηση θα αναλάβει το έργο της πλήρους αποκατάστασης της ζημιάς, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Ζήτησε, ακόμα, να δηλώσουν εγγράφως ο Δήμος Καβάλας και η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., ότι αδυνατούν να διεκπεραιώσουν την αποκατάσταση του προβλήματος. Και συμπληρώνουν ότι αμφότεροι οι φορείς (Δήμος Καβάλας και Περιφέρεια Α.Μ.-Θ.) αρνήθηκαν να δηλώσουν αδυναμία.

-Στην επιστολή της τέως δημάρχου, ωστόσο, αναφέρονται τα εξής: «… ο Δήμος Καβάλας, παρά το γεγονός ότι δεν έχει την οποιαδήποτε ευθύνη για το συμβάν, είναι υποχρεωμένος να εξαντλεί όλες τις πιθανότητες συνεργασιών και χρηματοδοτήσεων προς όφελος των δημοτών του, δεδομένου ότι, μόνος του αδυνατεί να αποκαταστήσει το πρόβλημα». Να σημειώσουμε ότι, η επιστολή εστάλη έπειτα από τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ του Χρ. Σπρίρτζη με την τέως δήμαρχο Καβάλας, Μπορεί ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συνεργασία, να παρουσιάσει το έγγραφο, που ζήτησε ο Χρ. Σπίρτζης, το οποίο αποδεικνύει πως ο Δήμος Καβάλας και η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. αρνήθηκαν την προσφορά του πρώην υπουργού;

-Στην τελευταία παράγραφο της επιστολής αναφέρονται τα εξής: «Κατόπιν των ανωτέρω, θα εκτιμούσα ιδιαίτερα να αναλάβετε τις πρωτοβουλίες εκείνες που θα επιλύσουν το πρόβλημα, προκρίνοντας την λύση που εσείς κρίνετε ως τη δέουσα. Τέλος, θέλω να υπενθυμίσω τη σημασία της συνέχισης της περιμετρικής οδού της Καβάλας, η οποία εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται πολύτιμη». Φαίνεται από τα παραπάνω, ότι η δημοτική Αρχή του Δήμου Καβάλας ενήργησε με πολιτική σκοπιμότητα και για να στερήσει τη «δόξα» από την κυβέρνηση, για την αποκατάσταση του προβλήματος;

-Αντιθέτως, η πρωτοβουλία του περιφερειάρχη, Χρ. Μέτιου, να αναλάβει η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. τη χρηματοδότηση των μελετών και στη συνέχεια του κατασκευαστικού μέρους του έργου, με ανάθεση στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.», δημιουργεί έναν προβληματισμό. Γιατί να επισκευαστεί, ή να κατασκευαστεί καινούργια γέφυρα, που βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλεως και εντός της ζώνης αιγιαλού;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ