- Πως μπορεί να γίνει ένας συνολικός πολεοδομικός σχεδιασμός, με παρεμβάσεις στην προσπελασιμότητα των δρόμων και τη διάνοιξη νέων κάθετων προς την κεντρική οδό και προς την παραλία, τη δημιουργία ελεύθερων χώρων και διαβάσεων προς την ακτή στον οικισμό του Παληού;
- Πως μπορούν να γίνουν τέτοιες παρεμβάσεις σ’ ένα οικισμό με πολύ υψηλά ποσοστά οικοδόμησης και ιδιωτικής ιδιοκτησίας; Τα λιγοστά οικόπεδα που δεν οικοδομήθηκαν είναι προς πώληση, προκειμένου να κατασκευαστούν καινούργιες κατοικίες, ενώ οι κοινόχρηστοι χώροι είναι περιορισμένοι.
- Τα μεγάλα ρέματα, απ’ όσο γνωρίζω, διευθετήθηκαν από την εποχή δημαρχίας του Στάθη Εριφυλλίδη. Για να διανοιχθούν καινούργιοι κάθετοι δρόμοι προς την κεντρική οδό και για να δημιουργηθούν ελεύθεροι χώροι για τους κατοίκους και την πρόσβαση προς την ακτή, πρέπει να απαλλοτριωθούν ιδιωτικές περιουσίες. Ο Δήμος Καβάλας δεν έχει ούτε τα χρήματα, ούτε «τράπεζα γης» στην περιοχή, για να αποκτήσει ιδιωτικά οικόπεδα.
- Επίσης, επειδή στο Παληό υπάρχει υψηλό ποσοστό ιδιωτικών οικοπέδων, δεν επιτρέπεται στον Δήμο Καβάλας να παρέμβει για τον καθαρισμό της βλάστησης, που είναι ευθύνη των οικοπεδούχων. Μερικοί ευσυνείδητοι τα καθαρίζουν, αλλά δεν υπάρχουν ούτε ελεύθερα σημεία, για να συγκεντρώνεται η κομμένη βλάστηση ώστε να περισυλλέγεται ευκολότερα από την Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου.
- Οι δρόμοι θα βελτιωθούν στις επόμενες εργολαβίες για ασφαλτοστρώσεις. Είμαι βέβαιος. Οι κάτοικοι μπορούν να υποδείξουν τρία-τέσσερα σημεία στον οικισμό, όπου θα συγκεντρώνεται η κομμένη βλάστηση. Οι υπάρχουσες προσβάσεις προς την ακτή πρέπει να διατηρούνται καθαρές, με μέριμνα των κατοίκων.
- Και το κυριότερο, για να μειωθεί το κυκλοφοριακό, οι μόνιμοι κάτοικοι πρέπει να ζητήσουν από τον Δήμο Καβάλας και το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών, να επεκταθεί η αστική συγκοινωνία μέχρι το Παληό.
Ο Κ-ΤΥΠΟΣ χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη και ταχύτερη περιήγησή σας. Με την πρόσβαση σας στο k-tipos.gr αποδέχεστε την χρήση.OKΠερισσότερα