-Έχουμε την εντύπωση πως, οι διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δεν έχουν την υποχρέωση να παρέχουν στοιχεία τα οποία αφορούν στην δυναμικότητα των σχολικών μονάδων σε οποιονδήποτε τα ζητήσει, παρά μόνο στους προϊσταμένους τους και στο Υπουργείο παιδείας. Η Ομοσπονδία γονέων μαθητών Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης ζήτησε τους αριθμούς των μαθητών ανά σχολείο και τάξη, για να «αξιολογήσει» την απόφαση της διευθύντριας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Καβάλας, για την μεταβολή ορισμένων δημοτικών σχολείων. Όπως προαναφέραμε, οι διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης «λογοδοτούν» μόνο απέναντι στους προϊσταμένους της Υπηρεσίας τους. Αρμόδιος, επομένως, για να αξιολογήσει τις αποφάσεις τους, είναι, καταρχάς, ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης. Αν ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων θέλει να μάθει πόσοι μαθητές (και μαθήτριες) φοιτούν σε συγκεκριμένο σχολείο, μπορεί να απευθυνθεί στον διευθυντή του σχολείου για ενημέρωση.
-Το να ζητηθούν τα αριθμητικά στοιχεία από τον διευθυντή πρωτοβάθμιας, ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να κρίνει ο σύλλογος αν ο διευθυντής πήρε σωστή, ή λανθασμένη απόφαση για την μεταβολή της σχολικής μονάδας, είναι υπέρβαση αρμοδιότητας κατά την άποψη μας.
-Οι διοικήσεις των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων ορισμένων δημοτικών σχολείων του Δήμου Καβάλας διαμαρτύρονται για τις μεταβολές που πρότεινε για τα σχολεία αυτά, η διευθύντρια πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Καβάλας. Επίσης, την εγκαλούν για μεροληψία, αδιαφάνεια, σκοπιμότητα, παράβλεψη των γνωμοδοτήσεων άλλων υπηρεσιακών παραγόντων, παραβίαση των παιδαγωγικών αρχών, αυταρχισμό, προσβλητικές επιθέσεις και παραπλάνηση! Όλα αυτά, γιατί πρότεινε να γίνουν συμπτύξεις τμημάτων και μεταβολές σχολικών μονάδων, λόγω του μικρού αριθμού μαθητών και μαθητριών! Τις τελευταίες εβδομάδες δημιουργήθηκε ένα «πολεμικό» κλίμα μεταξύ των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων και της διευθύντριας.
-Σε αυτό το κλίμα, είναι αδύνατο να γίνει καλόπιστη συζήτηση και να βρεθεί λύση. Η πλευρά των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων ζήτησε να μη γίνουν οι μεταβολές των σχολικών μονάδων, αλλά να μεταβληθούν τα όρια των σχολικών περιφερειών, ώστε να εξισορροπείται ο αριθμός των μαθητών σε κάθε σχολείο και να κρατηθούν τα σχολεία στην βαθμίδα του 6/θέσιου. Είναι δυνατό να γίνει μία τέτοια αλλαγή, η οποία χρειάζεται μελέτη και χρόνο, δύο μήνες πριν από την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου; Μία μεταβολή των ορίων των σχολικών περιφερειών, θα προκαλέσει ντόμινο αλλαγών στην λειτουργία του τοπικού εκπαιδευτικού συστήματος. Πως θα υποχρεωθεί ο γονιός να αλλάξει το σχολείο που φοίτησε το παιδί του τα προηγούμενα έτη, για να φοιτήσει σε ένα άλλο που έχει μικρότερο αριθμό μαθητών;
-Επίσης, η μεταβολή των ορίων των σχολικών περιφερειών, μπορεί να δημιουργήσει το ίδιο πρόβλημα σε σχολεία που έχουν οριακό αριθμό μαθητών. Κι έτσι, εκτός από τα δύο-τρία σχολεία, να εμφανιστεί ζήτημα με την κανονική λειτουργία κι άλλων σχολείων του Δήμου Καβάλας. Διότι, η μείωση του αριθμού των γεννήσεων και των παιδιών που μπορούν να φοιτήσουν στο σχολείο, δεν αφορά έναν Δήμο, μία πόλη, μία σχολική περιφέρεια, αλλά είναι πανελλήνιο. Μεταφέροντας μαθητές από μία σχολική περιφέρεια σε άλλη σχολική περιφέρεια, θα ξεσηκωθούν οι γονείς τους. Και θα διαμαρτυρηθούν, δικαίως, προς τον διευθυντή πρωτοβάθμιας, ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δηλαδή, θα γίνει προσπάθεια να λυθεί ένα πρόβλημα και θα προκύψει νέα αναστάτωση.
-Ας αρχίσει, λοιπόν, η σχολική περίοδος, με τις προτάσεις της διευθύντριας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Καβάλας και στην διάρκεια μπορεί να γίνει μία συζήτηση για την αναγκαιότητα, ή μη, αλλαγής των ορίων των σχολικών περιφερειών. Και με ρεαλιστικές προτάσεις, που θα βασίζονται στα αριθμητικά, εκπαιδευτικά και κοινωνικά δεδομένα.