default

-Την ικανοποίηση του εξέφρασε ο Άλκης Ζοπόγλου, καλλιτεχνικός σύμβουλος του Cosmopolis festival, για το εξαήμερο της διοργάνωσης που πραγματοποιήθηκε στην παλιά πόλη της Καβάλας. Οι επισκέπτες, είπε, απόλαυσαν τις παράλληλες δράσεις και τις συναυλίες, οι φιλοξενήθηκαν, για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού, στην πλατεία Μοχάμετ Άλη. Εκεί που παλιότερα υπήρχε η κεντρική σκηνή, για την παρουσίαση των χορευτικών των χωρών που συμμετείχαν στο φεστιβάλ. Ο Άλκης Ζοπόγλου δήλωσε ικανοποιημένος για τον χώρο λέγοντας ότι: «Η καινούργια σκηνή που έχουμε δημιουργήσει εκεί, έχει αφήσει πάρα πολύ καλές εντυπώσεις και δημιούργησε ένα καινούργιο stage μέσα στην πόλη, downtown, δηλαδή στο κέντρο της πόλης».

-Ο καλλιτεχνικός σύμβουλος του φεστιβάλ ξεκαθάρισε ότι, το φρούριο είναι ακατάλληλο για την φιλοξενία των συναυλιών. «Ο χώρος εκεί, δεν ενδείκνυται για συναυλίες και όσες γινόντουσαν εκεί, γινόντουσαν καταχρηστικά και με πάρα πολύ μεγάλο κόστος για τον Δήμο Καβάλας», σχολίασε. Θεωρούμε ότι πρόκειται για προσωπική του άποψη, με την οποία δεν συντασσόμαστε. Η διεξαγωγή των συναυλιών στο υπαίθριο θέατρο της ακρόπολης του φρουρίου, κατά την δική μας, άποψη, έδινε «άλλη διάσταση» στο θέαμα! Αρκετοί καλλιτέχνες που έδωσαν συναυλία στον συγκεκριμένο χώρο δήλωσαν εντυπωσιασμένοι, παρά την δυσκολία στην πρόσβαση και τον περιορισμό στον αριθμό των θεατών. Νομίζουμε πως οι συναυλίες πρέπει να επιστρέψουν στον χώρο αυτό, μετά από την ανακαίνιση που έγινε στο υπαίθριο θέατρο.

-Τι εννοεί, ο Άλκης Ζοπόγλου, ότι οι συναυλίες γινόντουσαν καταχρηστικά στην ακρόπολη του φρουρίου; Η θέση του υπαίθριου θεάτρου, με την πανοραμική θέα της πόλης, είναι το μεγάλο πλεονέκτημα του χώρου. Ορισμένοι καλλιτέχνες δήλωσαν ότι πρώτη φορά έδωσαν συναυλία σε έναν τέτοιο χώρο με εντυπωσιακή θέα και ότι απόλαυσαν την εμπειρία.

-Το υπαίθριο θέατρο προσφέρει μία ασφάλεια και συγχρόνως άνεση στην παρακολούθηση των θεατρικών παραστάσεων και των συναυλιών. Περισσότερο από την σκηνή που στήθηκε με προχειρότητα στην πλατεία Μοχάμετ Άλη. Οι θεατές στις συναυλίες των περασμένων ημερών ήταν (όλοι) όρθιοι, για να «χωρέσουν» γύρω στους 3.000 μέσα σε ενάμιση στρέμμα! Δεν υπάρχει ζήτημα με την συγκέντρωση 3.000 ατόμων μέσα σε έναν χώρο ενάμιση στρέμματος; Στο υπαίθριο θέατρο της ακρόπολης του φρουρίου τοποθετήθηκαν καινούργια καθίσματα για 700 καθήμενους θεατές. Ο βασικός κανόνας ασφάλειας στα μαζικά θεάματα, λέει ότι οι θεατές πρέπει να είναι (όλοι) καθήμενοι. Αν η «χωρητικότητα» του υπαίθριου θεάτρου είναι μικρή, μπορεί ο Δήμος Καβάλας να τοποθετήσει, σε δεύτερη φάση, ακόμα 300 καθίσματα, για να φτάσει στους χίλιους καθήμενους. Είναι ένας καλός αριθμός για τις συναυλίες. Αντιθέτως, είναι θέμα ασφάλειας οι 2.800 και 3.000 όρθιοι θεατές σε ενάμιση στρέμμα.

-Όσον αφορά το υψηλό κόστος, λόγω της μεταφοράς του εξοπλισμού για τις συναυλίες μέχρι την ακρόπολη του φρουρίου, θα καταθέσουμε την εξής πρόταση. Μετά από την ανακαίνιση του υπαίθριου θεάτρου, ο Δήμος Καβάλας μπορεί να αγοράσει τον απαραίτητο εξοπλισμό (για τον ήχο και τον φωτισμό), τον οποίο θα χρησιμοποιεί μόνιμα στις θεατρικές παραστάσεις και τις συναυλίες. Οι θίασοι και οι καλλιτέχνες της μουσικής, δεν χρειάζεται να μεταφέρουν τον δικό τους εξοπλισμό, ούτε να νοικιάζεται ειδικός εξοπλισμός για κάθε παράσταση και συναυλία. Είναι αστείο να γίνεται χρηματική δαπάνη για την (απαραίτητη) ανακαίνιση του θεάτρου. Και να μη δαπανηθούν μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ, για να αποκτήσει το θέατρο τον δικό του εξοπλισμό. Η δαπάνη αυτή θα γίνει μία φορά και θα εξασφαλίσει τις επόμενες πολλές διοργανώσεις με τον εξοπλισμό που χρειάζεται. Η πλατεία Μοχάμετ Άλη μπορεί να γίνει, πάλι, μία ωραία σκηνή για χορό, με την συμμετοχή και των επισκεπτών του φεστιβάλ.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ