-«Θα πρέπει να γίνει νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής. Δεν μιλάμε για μία μετακίνηση λίγων μέτρων της σημερινής χάραξης, αλλά για μία άλλη, εντελώς διαφορετική χάραξη. Όμως, αυτό σημαίνει νέες προμελέτες, νέες μελέτες, νέους περιβαλλοντικούς όρους και νέα χρηματοδότηση. Για να μη χαθούν τα διακόσια εκατομμύρια ευρώ που έχουν εξασφαλιστεί, θα πρέπει να υπάρξει ανάδοχος του έργου μέχρι το τέλος του έτους. Δεν μπορεί να γίνει αυτό πρακτικά». Η παραπάνω δήλωση έγινε από τον βουλευτή Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Μακάριο Λαζαρίδη, σχετικά με την χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέσει το λιμάνι «Φίλιππος Β» με τους Τοξότες Νομού Ξάνθης. Και το ζήτημα «ασφάλειας» της χάραξης που διέρχεται σε «κοντινή» απόσταση από το εργοστάσιο των χημικών λιπασμάτων.
-Ασφαλώς και ο Μ. Λαζαρίδης «μάς κάνει πλάκα»! Βρισκόμαστε στο έτος 2024, απέμεινε η δημοπράτηση του έργου κι εκείνος βάζει στο τραπέζι της συζήτησης την άποψη ότι πρέπει να γίνει μία νέα, εντελώς διαφορετική, χάραξη της γραμμής! Η αλλαγή της χάραξης σημαίνει, όπως είπε, νέες προμελέτες, νέες μελέτες, νέα έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου και… «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι»! Η σύνδεση του λιμανιού «Φίλιππος Β» με το σιδηροδρομικό δίκτυο έγινε κακόγουστο αστείο. Και ο Μ. Λαζαρίδης, ήρθε να μας «αποτελειώσει» με την νέα χάραξη! Αν δεν αναδειχτεί ανάδοχος του έργου έως το τέλος του 2024, θα χαθούν 200 εκατομμύρια ευρώ. Τόσο απλά!
-Είναι προφανές, ότι ορισμένοι στερούνται σοβαρότητας των λόγων και των πράξεων τους. Και με δηλώσεις όπως η παραπάνω, ενισχύουν την πεποίθησή μας, ότι αντιστρατεύονται τα συμφέροντα του τόπου. Ειλικρινά είμαστε άναυδοι! Πριν από μερικούς μήνες «κόμπαζαν» για την συμφωνία της (υπο)παραχώρησης της εμπορικής δραστηριότητας στο λιμάνι «Φίλιππος Β». Υπάρχει κάποιος νοήμων άνθρωπος, που δεν αντιλαμβάνεται ότι θα επηρεαστεί η επένδυση στο εμπορικό λιμάνι της Καβάλας, από την μεταφορά του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης σε βάθος χρόνου; Σε τελική ανάλυση, ο Μ. Λαζαρίδης είναι βουλευτής και όχι μηχανικός. Την απόφαση για την αλλαγή της χάραξης, αν χρειάζεται να γίνει, θα την πάρουν οι ειδικοί επιστήμονες και όχι οι πολιτικοί. Η «δουλειά» των πολιτικών είναι, να βρούνε τα χρήματα για τις μελέτες και το έργο.
-Επομένως, εάν υπάρχει ζήτημα με την απόσταση της σιδηροδρομικής γραμμής από το εργοστάσιο των χημικών λιπασμάτων, θα καθίσουν οι μηχανικοί του ΕΡΓΟΣΕ και του ιδιοκτήτη των Λιπασμάτων, να συζητήσουν και να βρούνε μία λύση. Όχι, πάντως, στο πνεύμα της νέας χάραξης. Η δημοτική σύμβουλος του Δήμου Καβάλας, Αναστασία Ιωσηφίδου, αν δεν κάνουμε λάθος, αν και δεν είναι μηχανικός στο επάγγελμα, έκανε μία πρόταση για την κατασκευή σήραγγας στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής που διέρχεται κοντά από το εργοστάσιο. Κάποιος άλλος ίσως προτείνει να δημιουργηθεί ένα υψηλό ανάχωμα ανάμεσα στην γραμμή του τραίνου και το εργοστάσιο. Μία τέτοια λύση πρέπει να εξετάσουν οι μηχανικοί του έργου, ώστε να γίνει μία τροποποίηση στην μελέτη και να προλάβουμε την προθεσμία για την δημοπράτηση του έργου. Γιατί να χαθούν 200 εκατομμύρια ευρώ;
-Ας μην εμπλακούν περισσότερο οι πολιτικοί, γιατί δημιουργούν μεγάλο πρόβλημα. Ο Μ. Λαζαρίδης και οι λοιποί τοπικοί άρχοντες πρέπει να πιέσουν, να γίνει η ανάδειξη του αναδόχου του έργου έως τον Δεκέμβριο του 2024. Σε άλλη περίπτωση, δηλαδή της νέας χάραξης, η σύνδεση του λιμένα «Φίλιππος Β» με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα πάει στις ελληνικές καλένδες! Αλλά, για ποια σύνδεση μιλάμε, όταν το τραίνο σταματάει σήμερα στην Δράμα; Το τμήμα της χώρας ανατολικά της Δράμας μέχρι τον Έβρο, είναι αποκομμένο από το σιδηροδρομικό δίκτυο! Ενώ και η κατασκευή της σιδηροδρομικής Εγνατίας είναι θολή!