-Αν δεν υπήρχε η σθεναρή αντίδραση των τοπικών φορέων και της κοινωνίας, με «μπροστάρισσα» την κοινωφελή επιχείρηση του Δήμου Καβάλας «Δημωφέλεια», ο μετωπικός σταθμός διοδίων στην Εγνατία οδό στο ύψος της «Άσπρης Άμμου» θα λειτουργούσε σήμερα! Η ενότητα, επομένως, απέτρεψε την «εγκληματική» απόφαση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», με την συνέργεια της κεντρικής διοίκησης. Φοβούμαστε πως ο κίνδυνος ξεπεράστηκε, αλλά δεν αποσοβήθηκε!

-Την Πέμπτη 1 Απριλίου 2021, οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.» θα πραγματοποιήσουν απεργία, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την συνέχιση της διαδικασίας παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου (και των κάθετων αξόνων) σε ιδιώτη. Η σημερινή κυβέρνηση συμφωνεί με τον σχεδιασμό αυτό, γιατί αλλιώς θα εμπόδιζε τον μέτοχο της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ., να πραγματοποιήσει τον (διεθνή) διαγωνισμό. Οι σταθμοί διοδίων, είναι σημαντική πηγή εσόδων για τον αυτοκινητόδρομο, γι’ αυτό προτάχθηκαν από την διαχειρίστρια και κατασκευάστρια του έργου. Αναρωτιόμαστε τι περισσότερο θα προσφέρει ο πιθανός αγοραστής στην αναβάθμιση του αυτοκινητόδρομου, σε σχέση με την «Εγνατία Οδό Α.Ε.». Μήπως θα κατασκευάσει καινούργιους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.), θα εφαρμόσει σύγχρονο σύστημα διοδίων, θα κάνει καλύτερη συντήρηση του οδοστρώματος και των άλλων υποδομών, θα ενισχύσει τον ηλεκτροφωτισμό; Ο αγοραστής θα επιδιώξει να εξασφαλίσει τα λειτουργικά έξοδα, αλλά και να έχει κάποιο κέρδος από την λειτουργία του αυτοκινητόδρομου.

-Η αλλαγή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς, επομένως, θα επιφέρει μεταβολή και στην στάση του νέου ιδιοκτήτη. Καταρχάς, είναι προφανές ότι θα επανεξεταστεί η τιμολογιακή πολιτική των διοδίων, ώστε να υπάρχουν επαρκή έσοδα για τις ανάγκες λειτουργίας της Εγνατίας οδού (και των κάθετων αξόνων). Ο ιδιώτης, δεν δεσμεύεται να καθορίσει το ύψος των τιμών, για την χρήση του αυτοκινητόδρομου από τους οδηγούς οχημάτων. Αφετέρου, θα προχωρήσει στην υλοποίηση του σχεδιασμού για τους μετωπικούς και πλάγιους σταθμούς, Είμαστε σίγουροι, ότι θα επαναφέρει το ζήτημα του μετωπικού σταθμού έξω από την Καβάλα, είτε στο ίδιο, είτε σε άλλο σημείο πλησίον του αρχικού. Κι εκεί, η τοπική κοινωνία ίσως να μην μπορέσει να αποτρέψει την κατασκευή του σταθμού.

-Κατά την άποψη μας, οι Περιφέρειες, οι Δήμοι και οι φορείς που δραστηριοποιούνται σε όλο το γεωγραφικό μήκος που διασχίζει ο αυτοκινητόδρομος, πρέπει να στηρίξουν ενεργά και δυναμικά την διαμαρτυρία των εργαζομένων στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.» και να απαιτήσουν από την κυβέρνηση δύο πράγματα. Να σταματήσει την διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση του αυτοκινητόδρομου και να αλλάξει τον μέτοχο (Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ.) με έναν φορέα του δημοσίου τομέα, που θα αναλάβει την αξιοποίηση του μεγάλου οδικού άξονα της βόρειας Ελλάδας, για την εξυπηρέτηση των πολιτών και όχι των οικονομικών συμφερόντων του ιδιώτη. Κάτι παρόμοιο με την «Ανώνυμη Εταιρεία Ιαματικές Πηγές Ελλάδας», που θα έχει μετόχους τις Περιφέρειες, τουλάχιστον, Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου. Έτσι, θεωρούμε, θα αναπτυχθεί η Εγνατία οδός.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ