- Στη Θεσσαλονίκη, η περιμετρική οδός χρησιμοποιείται από τους Θεσσαλονικείς, για να μετακινηθούν από τη μία πλευρά της πόλης στην άλλη, αποφεύγοντας να διασχίσουν το κέντρο της πόλης, που η κυκλοφορία των οχημάτων είναι πυκνή, υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες, πεζοί, λεωφορεία της αστικής συγκοινωνίας και γενικά παράγοντες που αυξάνουν τον χρόνο μετακίνησης. Γι’ αυτό υπάρχουν οι συνδετήριες οδοί με τις «συνοικίες» (σ.σ. για την ακρίβεια Δήμους) του αστικού συγκροτήματος.
- Κατά την άποψη μας, η περιμετρική οδός της Καβάλας δεν έχει την ίδια χρησιμότητα μ’ αυτή της Θεσσαλονίκης. Ο βασικός λόγος που επιβάλλει την ολοκλήρωση του έργου, είναι η αποτροπή της διέλευσης των βαρέων οχημάτων μέσα από την πόλη και η εξασφάλιση «εναλλακτικής λύσης» στην περίπτωση που, για κάποιο λόγο, διακοπεί η κυκλοφορία στην Εγνατία οδό.
- Δεν χρειάζεται, δηλαδή, ο κάτοικος των δυτικών συνοικιών (Κηπούπολη, Καλαμίτσα, Νεάπολη, Άγιος Λουκάς) να χρησιμοποιήσει την περιμετρική οδό, για να μετακινηθεί προς τα ανατολικά (Χωράφα, Άγιο Αθανάσιο, Περιγιάλι), όταν η απόσταση που θα διανύσει, είναι, περίπου, η ίδια αν περάσει από το κέντρο της πόλης.
- Θέλουμε να πούμε, πως δεν είναι απαραίτητο να κατασκευαστούν περισσότερες από δύο «έξοδοι» (συνδετήριες οδοί) σε όλο το μήκος της περιμετρικής οδού, από τον Άγιο Σίλα μέχρι το Περιγιάλι, για να συνδέεται με το κέντρο της πόλης. Άλλωστε, ο στόχος είναι, η αποτροπή της εισόδου οχημάτων από την περιμετρική οδό στην πόλη. Επομένως, ο αρχικός σχεδιασμός, που προέβλεπε πέντε, ή έξι (αν θυμόμαστε σωστά) «εξόδους», θεωρούμε πως είναι υπερβολικός.
- Επίσης, δεν είναι απαραίτητο να κατασκευαστεί σήραγγα (τούνελ) μήκους ενός χιλιομέτρου, για να μη κοπούν δέντρα στο περιαστικό δάσος και για να συντομευθεί η διέλευση των οχημάτων. Η περιμετρική οδός πρέπει να έχει ένα ανώτατο όριο ταχύτητας, το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει τα ενενήντα χιλιόμετρα/ώρα. Ιδιαίτερα από τα βαρέα οχήματα, αφού αυξάνεται ο κίνδυνος πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος, όπως έχει συμβεί, αρκετές φορές, στο τμήμα της Εγνατία οδού, από το λιμάνι «Φίλιππος Β» μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο του Αγίου Σίλα.
- Μπορεί, λοιπόν, να κατασκευαστεί μία μικρότερη σήραγγα, εκεί που είναι αναγκαία και ο υπόλοιπος δρόμος, να ακολουθήσει το γεωγραφικό ανάγλυφο. Η Δασική Υπηρεσία, σε συνεργασία με τον ανάδοχο του έργου, θα εξασφαλίσει ότι θα φυτευτεί ο διπλάσιος αριθμός δέντρων, από εκείνο που θα κοπούν, για την κατασκευή του δρόμου.
- Πρέπει να γίνει προσπάθεια, ώστε ο συνολικός χρόνος κατασκευής του υπόλοιπου τμήματος της περιμετρικής οδού Καβάλας, να μην υπερβεί τα τρία έτη. Κι ελπίζουμε ότι στο καινούργιο τμήμα, δεν θα υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες! Όπως συμβαίνει στο σημερινό τμήμα, στο ύψος του 3ου Γενικού Λυκείου. Η ροή της κυκλοφορίας των οχημάτων πρέπει να είναι απρόσκοπτη. Αλλιώς, δεν πρόκειται για περιμετρική οδό. Η μελέτη υπάρχει. Θα γίνει επικαιροποίηση και… πάμε για δημοπράτηση του έργου!
Ο Κ-ΤΥΠΟΣ χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη και ταχύτερη περιήγησή σας. Με την πρόσβαση σας στο k-tipos.gr αποδέχεστε την χρήση.OKΠερισσότερα